Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
05-08-2007 kl. 21:17
Jeg har selv haft en Toyota Carina E i 5 år. Og den var jeg superglad for.
Vi solgte den fordi vi havde behov for en nyere st.car med endnu mere plads. Så sådan en kan jeg bestemt også anbefale.
Ford Focus er også en udemærket bil, men ikke så driftsikker som de 2 andre mærker, men kører ganske godt.
Der kan du også få rimeligt meget bil for pengene.
Min Bror har en Opel Vectra, som er superlækker og meget velkørende.
Den kan jeg også anbefale, dog skal du nok vælge 2,0 2,2 2,5 eller 2,6
motor til den, da 1,6 og 1,8 har haft del problemer med tandremme.
Men inden for din prisramme kan du sagtens finde en fin Primera eller almera der er velholdt. De har desværre bare et forholdsvis stort værdi tab. Men find en mellem 50-80.000 kr, så bliver det ikke så slemt.
En toyota Avensis er jo også det nyere end Carina E, så det er jo samme fine kvalitet, altså en bil der er til at stole på.
God Jagt
Martin Simonsen
bruger siden
24-08-2003
07-08-2007 kl. 20:01
Jeg ville bare lige indskyde, at du ikke løber forkert med Kia Picanto. Dvs. i diesel udgave. Sådan en har vi selv som bil nummer 1 el. 2, alt efter humøret ;)
Billig vægtafgift, forsikring og dejlig langt på literen. Vil lige indskyde, at jeg selv er en person, som normalt skifter mine biler efter 1-5 mdr, men denne har vi nu haft i 1½år ;) aldrig haft problemer med den, og der en faktisk ret hurtig. Du er velkommen til at prøvekøre vores. Jeg kan kun stå inde for den bil. selvom den er lille, synes jeg bestemt om den. Også i udseende, og jeg er stadig ikke færdig med frække, lynhurtige og gejlede biler ;) hehe..
Mvh. Martin.
NB. Håber du finder det rette. Pas på derude. Der er mange svindlere. Selv lært på den hårde mde flere gange ;(
Mikkel Andreasen
bruger siden
13-05-2006
07-08-2007 kl. 21:06
Jeg har gode erfaringer med Nissan Primera og Almera. Begge er gode til høje mennesker. Kvaliteten er høj, hvis man passer godt på dem.
C5 er behagelig men der er meget vrøvl med det elektriske - og der er en grund til, at værditabet er stort, for kvaliteten er ikke nævneværdig høj. Der er meget bøvl med dem, så det du sparer i indkøb, kan du evt. komme til at bruge på værstedet.
Personligt ville jeg nok gå efter en Avensis eller en Corolla. Alternativt en Mazda 323 eller 3. Ingen af dem er sportsvogne, men 3'eren er sjov at køre. De er alle af høj kvalitet, driftsikre og velgennemtænkte biler, som fungerer upåklageligt og nærmest kun skal på værksted, når de skal til service.
Skoda Octavia og Fabia (tror jeg den hedder - den der er samme størrelse som en Polo) er også fine biler.
Det er mit input - men kig lige på Brugtrevyen og evt. brugttest her på siden.
bruger siden
11-12-2004
10-08-2007 kl. 14:24
Nissan er bare ikke så anerkendt som f.eks. Toyota.
Og Nissan lider en lille smule af at det ikke er "danskernes bil" derfor de lave priser.
Men tag ikke fejl, det er en god, men meget overset bil.
bruger siden
11-12-2004
10-08-2007 kl. 14:29
Tillikke med din nye bil...
ps. jeg fik vist ikke lige læst dit sidste indlæg inden jeg skrev før.