Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

29-07-2007 kl. 18:34

Jeg synes, at Avensis' motor er klart bedre end Passat's.
Men derimod kan jeg bedre lide den lækre kvalitetsfølelse af VW's interiør.
Jeg synes derfor, at de to biler står meget lige.

Men du giver jo næsten svaret selv, når du siger, at du ønsker automatgear. For så kommer du ikke udenom Passat med DSG.
Der kan ingen andre bilmærker være med.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-07-2007 kl. 19:11

Hvorfor SKAL det absolut være Avensis eller Passat ?
Både Audi og BMW laver biler med det du søger.
Og kabine kvaliteten er lækrer end dem du nævner og de har begge færre nedbrud (ADAC undersøgelse).
De er selvfølgelig lidt dyrer end de to nævnte. Men kvalitet koster.
Jeg ville slet ikke vælge den forældede Avensis. Modellen er jo også nogle år gammel. Måske kommer der en ny model til næste år.

BMW laver de bedste motor. Ikke VAG eller Toyota.

Men der mange Toyota elskere på dette site.
Prøv alligevel lige en BMW inden de overdøver tråden her.

Læs nogle bilbade og se om du kan finde nogen der roser Avensisen og Passaten mere end BMWen. Nej vel :=)

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

29-07-2007 kl. 22:19

Lidt dyrre? BMW 520d Touring Aut. har en listepris på 740.000 det er næsten det dobbelte af de modeller Finn har i kikkerten.

Leon Bjerregaard

Leon Bjerregaard
bruger siden
13-08-2005

30-07-2007 kl. 09:14

Ja, gud ved hvorfor der er så mange Toyota elskere, på denne side, det kunne jo være at de er særdeles tilfredsde med den vare de betaler for, den sercice som gives på deres værksteder, og at det så bare køre uden så meget vrøvl. Jeg vil dog ikke påstå at Toyota er værdens bedste bil, men i konkurence vw opel peugeot, citroen og bla. skoda ville jeg aldrig være i tvivl så blev det en TOYOTA. Det er godt nok også noget af en påstand at BMW (dejlig bil) laver verdens bedste motor, hvem har igrunden bevis for det?

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

30-07-2007 kl. 09:21

Hej

Pudsigt nok var jeg lige i går ude og prøve en Avensis 2,0 st.car benzin og en VW Passat 1,9 Tdi sedan.

Hvis du vil have driftsikkerhed, så skal det være Toyota. Helt klart.
Der vil den være noget stærkere end VW.
Hvis det skal være køredynamik så vinder Passat nok en smule, uden dog at imponere mig så meget. Jeg synes ikke den er så fantastisk som alle går at snakker om.

Instrumentbordet i Passat ser heller ikke så eksklusivt som det burde. De skulle tage det fra Jetta/Eos i stedet. Det ser mere stilfuldt ud.
Midterkonsolen er nu fin nok.

Pladsmæssigt synes jeg altså der er lidt bedre plads i Avensis på bagsædet. I bagagerum er de ca lige store.
Foran er det stort set det samme.

Motor: Der larmer Passat helt forfærdeligt meget under acceleration. Lyder af H...... til. Meget stort minus synes jeg.

Passat er lidt nyere design, som nok er en fordel. Den bliver nok ikke skiftet ud før 2011-12 stykker. Den gamle Passat holdt alligevel 8 år.

Avensis bliver nok skiftet 2008-09 stykker.

Personligt ville jeg ikke vælge DSG-gear, da jeg synes køreglæden fuldstændigt forsvinder. Så kan man jo ligeså godt tage i tivoli og prøve Radiobiler.

Der vil uden tvivl være langt bedre kundeservice hos Toyota.

Men jeg synes det er 2 meget fine biler du kigger på. Og begge vil være et godt valg, uden tvivl. De er i hvert fald bedre end mange af de andre konkurrenter. Og så er det jo nogle dejligt kraftige motore du har i tankerne. Og uanset hvilken du vælger, får du så voldsomme mellemaccelerationer, at du ikke behøver at gå i tivoli mere, da det bliver for kedeligt...... hehe men held og lykke med valget.

PS. du må da gerne lige skriver herinde hvad du valgte, og hvorfor.

bruger siden
11-12-2004

30-07-2007 kl. 09:27

Koster altså også en hel del mere, hvis de udstyrmæssigt skal følge de 2 andre.
I en Audi A4 og BMW 3-serie er der heller ikke meget plads, da de jo er livsstils-st.cars. Der ville både Avensis og Passat være dem totalt overlegne.

Jeg vil dog give dig ret i at BMW er de bedste til at lave motorer, men de koster godt nok også en del ekstra. Og så er den gal med service igen. De bliver for dyrt.