Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-07-2007 kl. 18:34

Med 3 børn, der skal hjælpes ind og ud flere gange om dagen, ville jeg foretrække en af de nævnte kassebiler med skydedøre og god "arbejdshøjde" på bagsædet. Hvilken en det skal være, må være op til jer (ingen af dem vinder jo skønhedskonkurrencer). Har selv en berlingo og den fungerer glimrende for os

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Dalsgaard

Kim Dalsgaard
bruger siden
20-10-2006

18-07-2007 kl. 20:46

vi har selv sådan en fætter + en større MPV.
Min begejstring kunne ligge på et lille sted da fruen i huset foreslog en Berlingo - men med tiden må jeg sige den kan alt dét du stiller som krav + lidt til.... der er plads til barnevogn m.m. i bagagerummet.
For 150.000 kommer du langt :-)

Profil slettet

Profil slettet

18-07-2007 kl. 22:05

Var selv i samme situation for et års tid siden. Vi prøvede mange biler, men købte en Renault Megane Scenic, som både har plads til tre autostole bagi og en god arbejdshøjde, når børnene skal spændes fast. Bagagerummet er pænt stort og kan endda gøres lidt større ved at flytte bagsæderne lidt fremad. Vi har ikke fortrudt et sekund.

John Egede Jeppesen

John Egede Jeppesen
bruger siden
04-02-2007

18-07-2007 kl. 23:14

Jeg kører selv rundt på arbejde i en gulplade Peugeot Partner og der findes da ikke et værre køretøj i blæsevejr end denne Partner ...Det skulle da lige være en gammel Vespa scooter fra 70'erne. Jeg ville aldrig vælge denne bil som familiebil - uanset om Partner'en er nul - halv eller fuldlastet er den vindfølsom som bare f..... - og så finder den alle hjulspor så sporvognen længe leve.

Nej find en anden bil med "arbejdshøjde" både hvad angår indsætning af børn og barnevogn(e). Vi har selv en Seat Alhambra 7 sæders - har taget 1 sæde ud og har dermed en eminent plads til barnevogn og indkøbsvarer. Alhambra/Sharan og Galaxy kan findes i priser ned til 150.000 kr. ved forhandler og privat billigere. Dette er en bil med plads til hele familien inkl. bedsteforældre til søndagsturen. Er den for stor så vælg hellere en Zafira med 5 eller 7 sæder frem for både en berlingo og en alm. stationcar. Måske har I ikke behov for sjette og syvende sæde så blot pak dem væk og tag dem i brug når bedsteforældrene eller fodboldholdet skal på tur.

Dog vil jeg sige at Mondeo stationcar er meget rummelig og fåes til billige penge idag så her kunne være en mulighed.

Hld og lykke med bilkøbet.

Mvh "Far til 4".

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

19-07-2007 kl. 10:58

Jeg har kigget på sadan en et par gange og den er lækker. Den kører godt og er i helt vanlig hondakvalitet.