Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

11-07-2007 kl. 22:30

Jeg ville ikke være i tvivl, jeg ville absolut vælge en bil med ESP fremfor en uden, selvom den måtte være dyrere. Toyota AYGO kommer også med ESP, men det kan godt være du skal forberede dig på temmelig lang leveringstid, da de små biler er blevet utroligt populære efter omlægningen af afgifterne og importørerne derfor har svært ved at få nok af dem til DK.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-07-2007 kl. 11:13

Jeg har sat mig ind i tingene da vi netop har købt en Toyota Aygo med VSC ( ESP ) den kommer med i komfortpakken.

Peugeot 107 kommer til okt. med ESP i trendy udgaven som standard, men mod en mer pris på 5000 kr. så er priserne meget ens med den prisstigning, så derfor valgte vi Aygoen, samt at der er radioen standard, hvor den i 107 koster 4000 kr.

Men hvis du køre over 15.000 km omåret kunne Peugeot være et bedre valg ? da de køre med 30.000 km service hvor imod Toyota køre med 15.000 km service, som passer vi vores behov da vi kun køre små 10.000 km om året.

Der er også farvevalget at tænke på, de fås i forskellige farver, men Toyota og Peugeot har ikke helt de samme farver.

Profil slettet

Profil slettet

12-07-2007 kl. 11:16

Køber du en Aygo nu så hedder lev. ca. okt. 2007.

Aygoen fås med ESP i komfortpakken.

VSC og CSC er bestemt ikke det samme, CSC er bedre end ingenting, men ESP er det eneste rigtige at vælge imellem, det fortæller FDM også, køb aldrig en ny bil uden ESP ( VSC )

Profil slettet

Profil slettet

12-07-2007 kl. 11:25

ESP er helt det samme som VSC, det hedder bare noget forskelligt hos de forskellige bilmærker.

CSC er vist også noget med corner stability ??? men esp er det ikke, derfor indfører Peugeot det fra okt. 2007.

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

12-07-2007 kl. 11:30

Hej René!

Ifølge Toytotas hjemmeside kan du få en AYGO med VSC = ESP samt airbaggradier til 108.000 kr.

Personligt synes jeg AYGOs design er lidt mere vellykket især i sort eller gråmetallic end de 2 franske!. Husk at Toyota giver 3 års garanti!. Der kan de 2 andre ikke være med!.

Men med et kørselsbehov på 30.000 km om året burde du måske overveje en lidt større bil og måske en diesel!. Hvad med en Peugeot 206 1,4 HDi til 142.000 + evt. aircon til 5.000,-?. Eller finde en demo model?.

Mvh Morten