Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
08-07-2007 kl. 01:09
Profil slettet
24-07-2007 kl. 10:21
Motorne i Passaten og Octaviaen er jo Audi motorer. Og som du kan læse af mange indlægene, så er det ofte den at Altea og Octavia folkene er glade for.
Køb diesel. Køb diesel. Køb diesel.
Var ude at prøve en Chrysler Epica 150D. Til lidt over 300Kkr fra ny. Man får godt nok rigtig meget bil for de penge. Men om kvaliteten holder om 10 år, som de andre nævnte ? Det vides ikke.
Hvorfor SKAL det partout være en Octavia eller en Mondeo ?
Brug nogle timer her på sitet på at udsøge dig biler med dine krav mht pris, alder, km osv. Når du så har et udpluk. Så er det ned til forhandlerne og prøve.
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
27-07-2007 kl. 08:24
Har 2 års erfaring med en Octavia combi 2,0 TDI. Har intet dårligt at sige om bilen. Rigtig gode adgangsforhold. Bagagerummet er kæmpestort og dybt.. - kan være lidt svært at nå de små ting der ligger allerbagerst. Bagsædepladsen er også rigelig. Jeg havde ingen problemer med at sidde "bag" mig selv (185 cm.). Jeg vil helt klart anbefale dig at se MEGET nærmere på 1,8 TSI. Et "knaldtilbud" efter min mening.. :-)
TDI-motoren er efter min mening temmelig larmende og vibrerende. Specielt ved igangsætning fyldes kabinen med ubehagelige resonanser fra motoren.. - ikke en motor jeg vil anbefale til by- og køkørsel. Og når motoren er kold føles den direkte træg.. Med vores kørselsmønster var forbruget ca. 15 km/l.
Men som motorvejslokomotiv er motoren suveræn - 110 km/t ved 2000 o/m i 6. gear. Ingen generende støj eller vibrationer - sæt fatpiloten og nyd de dejlige sæder og lyden fra det velspillende anlæg.. :-)
Mondeo har jeg prøvet et par gange - ikke min kop te..;-)
Venligst,
Morten
Søren Friis
bruger siden
29-08-2005
23-08-2007 kl. 20:06
Kan varmt anbefale Mondeo (TDCI)