Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

01-07-2007 kl. 20:10

Det er godt nok 2 fine biler du står og vælger imellem.
Men hvad for en du skal skal vælge, kommer an på dine behov.

Hvis det skal være s-max, er det fordi du har behov for MEGET Plads og har mere end 3 børn. Der kan nok også være mere i S-max end Passat.
S-max har fået ret god kritik af diverse motorjournalister. Og den er da også ganske fed, synes jeg.

Hvis det skal være Passat, er det pga de bedre køreegenskaber og nemmere håndtering af bilen pga den er det mindre.
Men tag endelig ikke fejl, der er masser af plads i Passat alle steder, dog ikke så stor som S-max.

Mht driftomkostninger tror jeg ikke der er den store forskel. Værkstedsregningerne ligger nok tæt op af hinanden.
Værditab bliver nok også tæt da VW holder prisen supergodt og da s-max er mpv holder den også prisen rigtigt godt uden tvivl.

Så alt i alt er det egentligt bare hvad det er for du har det bedst med!!

Jeg ville personligt vælge passat, da der er rigeligt med plads og den har en totalt lækker motor. Det er praktisk med de mange km du kører på vejene....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mikkel Grønlund

Mikkel Grønlund
bruger siden
06-01-2004

14-07-2007 kl. 22:58

Efter at have haft en S-max i godt et halvt år, kan jeg sige to ting:
1. S-max kører fantastisk. Komfortabel og samtidigt sportslig. Masser af plads og muligheder for udstyr til fornuftige penge, ifht. VW.
2. Min S-max har været på værksted 6 gange i den tid jeg har haft den. Udover en hel stribe af små problemer, har jeg problemer med at dørene lukker så tæt til bagdøren, at den ridser lakken af. Ford har forsøgt at udbedre det - uden held. Værst er det, at bilen først efter 5 besøg fik udskiftet et svinghjul, som gav resonans og rystelser i bilen. Herefter er der opstået nye problemer, sandsynligvis fordi Ford ikke har fået samlet bilen rigtigt efter at have haft den skilt ad i 3 dage.

En konklusion: Hvis du vil vælge sikkert vælger du VW. Vælger du sjov og god plads - og krydser fingre, vælger du Ford.

Håber mine ord kan hjælpe dig med dit valg.

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

16-07-2007 kl. 08:42

Jajada, en stikprøve på én bil kan man da virkelig konkludere ud fra !
Min egen S-Max har efter nu 40.000 km. intet fejlet, så så står det vist 1-1 !

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

16-07-2007 kl. 08:46

En let sejr - Bilmagasinet har jo ikke S-Max med i kategorien "firmabiler"...........