Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Allan Hartmann

Allan Hartmann
bruger siden
06-01-2004

29-06-2007 kl. 11:37

W210-serien er desværre ikke en af de bedste Mercedes har lavet. Faktisk nok en af de dårligste. Den blev konstrueret i den periode, hvor det var meget populært (og nødvendigt) for bilkoncernerne at spare, hvilket fx resulterede i de meget omtalte rustproblemer på netop W210-serien (har bilen i øvrigt været gennem check hos MB for disse rustproblemer??).

Kr. 75.000 lyder måske billigt, men en bil der har kørt 500k km er også ved at være træt - selv en Mercer! Omend motoren formentlig godt kan holde en del km endnu, så vil du nok få problemer med fx gearkassen, og det er ikke billigt at skifte den. Ellers er Mercedes meget fornuftig hvad angår vedligholdelsesomkostninger (taget i betragtning at det er en dyr bil). Umiddelbart tror jeg ikke, at jeg ville satse på en bil der har kørt så meget, hvis du skal køre 80k km om året.

Jeg har selv rigtigt gode erfaringer med VW's dieselmodeller. Har både haft en Passat 2001 100 hk (vælg en med lidt flere heste ;-) ) og en Golf 115 hk. Når du har kig på en Mercer, vil Passat'en nok passe bedst størrelsesmæssigt. Tag fx ud og prøv en 130 hk! (men check om den har fået skiftet bærearmene, som er svage på nogle årgange!).

God fornøjelse :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kenn Søgaard Jørgensen

Kenn Søgaard Jørgensen
bruger siden
08-02-2006

29-06-2007 kl. 15:38

Hej!

Du finder næppe en bedre bil at køre så mange km i.
Ja, W210 serien er ikke det bedste de er kommet ud fra Stuttgart, men det er stadig en stor lækker vogn med gode langtursegenskaber og en særedeles kraftfuld motor!
Og 75.000.- er jo billigt, ihvertfald i forhold til en passat til 250.000.-
I "min verden" giver det omtrent 175.000.- til at reparere MB´en for i forhold til at købe en passat, der jo næppe heller kører 80tkm om året uden større reparationer ?

Komplet rust lavet på MB værksted koster ca. 40-50.000 med nye døre osv og en hellak.

Ny gearkasse koster ca. 22.000.-
Og alle sliddele er en del billigere end på en passat!

Håber det hjalp lidt og held og lykke!

P.S.: De andre er bare misundelige på stjernen!

PP.S. : Jeg har ikke en MB, men en renault.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg