Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten Munkager Knudsen

Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004

26-06-2007 kl. 08:42

Hej Jacob

Jeg ville kigge efter en mindre ny bil. Så undgår i problemet uforudsete omkostninger. Tro mig, gamle biler går i stykker og der er ingen garanti der dækker.

Som Jan skriver er der en del mærker der er begyndt at sælge biler med super billig forsikring, så længe bilen ikke har over et hvis antal HK. Jeg ved at både chevrolet, Kia og Mitshubitsi har forsikringsordninger son starter ved 2100 kr om året. Dette sammen med en lille ny bil gør, at det ikke vil koste jer mere end ca. 1500 kr. netto om måneden at låne pengene til bilen (med ca. 20.000 udbetaling). Dette kan blive lige så billigt/dyrt som at købe en gammel bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

26-06-2007 kl. 09:38

Hej

Jeg vil ikke blande mig i hvad og hvilken bil til 20.000 kr i skal købe - dertil har jeg for lidt teknisk indsigt - jeg vil i stedet opfordre jer til at købe en ny billig bil istedet - f.eks en Picanto eller lignende - den kan fåes til under 100.000 og de 20.000 kr kan så være udbetaling.

En gammel bil til 20.000 vil kræve mekaniker besøg - det er ikke billigt desuden vil den være relativ upålidelig og endelig så kan flere af de billige biler fåes med en meget billig forsikring og dermed kan i begynde at tjene op til at blive elite billister.

Jeg har selv en Picanto 1,1 (2005) - den kører ok - koster 510 om året i afgift - koster 3400 i forsikring og kører ca. 17 km pr liter - (hvis man kører pænt) der er 3 års garanti og jeg har absolut ingen problemer haft og har aldrig haft en dårlig oplevelse med værkstedet som serviserer bilen.

Profil slettet

Profil slettet

26-06-2007 kl. 23:58

Hej...

I forhold til at du skriver kun med ansvar...
Nu ved jeg jo ikke lige hvilken alder nogen af jer har MEN
Jeg kan fortælle dig at ALKA har noget de kalder budget kasko, den koster det halve af en normal kasko. Der er selvfølgelig nogen ting man så selv skal sørge for hvis uheldet er ude!!! Så som lakering og sådan.

Jeg syntes helt klart at du skal forhøre dig med ALKA.

De har jo også det nye med "en sort box" som kan installeres i bilen ved dog ikke om det også gælder for brugte biler.

Jeg var 24 da jeg første gang fik bil og med ALKA kunne ingen andre forsikrings selvskaber konkurere.
Bare husk jo størrer motor bilen har jo dyrer bliver den også at forsikre.

Jeg kan ikke anbefale nogen biler, er selv en tøs der søger gode råd.
Håber at du har kunne bruge min information til noget.
Held og lykke til.
MVH Carina