Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
25-06-2007 kl. 16:09
Hvis I køber en bil, hvor barnevognen skal skilles for meget ad, eller hvor den fylder hele bagagerummer, kommer I hurtigt til at fortryde det.
Jeg vil anbefale en bil, hvor barnevognen kan stå på langs i bagagerummet, uden at I skal skille den ad. Så har I hele den anden side fri til øvrig bagage.
Forslag til en nyere bil der opfylder dette krav, uden at den bliver voldsomt dyr (ca. 150-180.000 kr):
Ford Mondeo, Opel Vecta, Citroen C5
Jan Rytter
bruger siden
05-09-2005
26-06-2007 kl. 09:22
Bilpriser havde for nogle år siden nogle analyser af det at eje bil (prøv at søge), ved henhv. ny som beholdes i 9 år, pæn brugt 2 årig skiftes hver tredie år, og gammel potte skliftes hver andet år, ny bil skiftes hvert andet år etc. (ca. som jeg husker det).
Som jeg husker konklusionen var omkostningerne ens hvis man beholdte den nye bil, som hvis man kørte i gammel potte...
mvh Jan
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
26-06-2007 kl. 10:42
Det har været biler, som har været tre år gamle og som har kørt ca. 120-140.000 km.
Dermed kan bilen findes til ca. halv pris i fht. nyprisen, og man kan været ret sikker på, at de har fået fuld service, samt har kørt flest "varme" km.
I begge tilfælde har jeg købt bilen hos forhandler (hhv. ALD Bilsalg og Per Christiensen Auto), og her derfor fået bilen FDM testet og alle fejl rettet på garanti. Det har begge gange været en rigtig god ide.
Jeg har været meget godt tilfreds med begge biler, og hvis jeg skulle købe bil igen, ville jeg gøre det på samme måde.
Begge biler har jeg solgt efter ca. to år med en afskrivning på ca. 20.000 kr per bil. Det kan sku vist ikke gøres meget billigere.
En Mondeo st.car fra ca. 2003-04 har uanede mængder plads, og er derfor den perfekte familiebil.
Køreegenskaberne hører til blandt de absolut bedste i klassen, og hvis I gerne vil have en lidt frisk motor, kan I vælge en V6, som ikke koster meget mere end en 1,8 eller 2,0.
Priserne starter ved ca. 150.000 kr med et fornuftigt km-antal.
Thomas Rasmussen
bruger siden
20-09-2006
16-07-2007 kl. 16:12
Vær' opmærksom på at modellen efter, nemlig 3BG'eren (den faceliftede), er en del dyere selvom den kun er ét år nyere (eks. 2000).
Har pt. en Ford Mondeo 130hk TDCI, som jeg har hentet i Tyskland, men har haft den for kort tid til at jeg kan komme med kommentarer hertil. Det tyder dog rigtigt godt, er rigtig glad for den og så har de tyske biler jo en del mere udstyr end danske til samme pris.
Profil slettet
26-07-2007 kl. 17:35
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
27-07-2007 kl. 00:40
Som Jan Rytter påpeger, kan det godt i længden koste det samme med en (flere) brugte i forhold til en ny. En 16 år gammel Passat VR6 er næppe billig i andet end indkøb.
Hvis I vælger at skifte bør også overveje om ikke en 5-dørs kan klare opgaven, nogle af dem har et godt bagagerum og er ofte billigere end stationcar både som ny og brugt. Skoda Octavia 5-dørs har eksempelvis et stort bagagerum, det samme har den nye Honda Civic som jeg selv har. Octaviaen kender jeg ikke meget til men den nye Civic har et bagagerum på 485 liter, det er eksempelvis 20 liter mindre men også 80.000 kr. billigere end Mazda 6 stationcar. Passat’en fra 1991 har ifølge bilmodel.dk 465 liters bagagerum, så 5-dørs biler med stort bagagerum kan sagtens konkurrere med den på det punkt.
Med venlig hilsen Kim
Profil slettet
21-08-2007 kl. 14:35
Profil slettet
21-08-2007 kl. 14:36
Profil slettet
21-08-2007 kl. 16:06
Ked af at sige det, for jeg kan faktisk godt lide designet af både Ford og Ford... "
Se. Flot statement. Manden er så glad for hans Mondeo at har lige vil svine lidt til Mazda og lidt til VAG-koncernen. Flot. Så jeg erstattede lige Ford med de andre mærker. Så ser det også mere sandfærdigt ud. :=)
Du er ret hooked på den Mazda6. Den er skam fin nok. I Sedan er der også Chevrolet Epica. Den var jeg overrasket over. Prøv den. Og se så prisen. Og forsikring.