Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jens Erik Olsen
bruger siden
28-09-2005
16-06-2007 kl. 10:44
Mine naboer har i et år haft en sådan bil - de er begge rigtig glade for den og de vælger oftest at køre både kortere og længere ture i den fremfor deres 306 med dieselmotor.
Hun bruger den til sin daglige transport på 30 km - desuden anvendes den til forefaldende ture og når der er lejlighed til det vælger han den til sin daglige transport på 200 km. De tager også den lille på ture fra Sjælland til Jylland og ofte til Berlin.
De har ingen tekniske eller elektriske problemer haft med den - den kører langt på hver liter benzin og de synes komfort, køreegenskaber og selv pladsen er OK.
Jeg har selv kørt i den - og den kører rigtig godt når man tænker på hvor lille den faktisk er.
Den kan anbefales uden de mange forbehold - skulle jeg mene.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
16-06-2007 kl. 12:35
Et vennepar vi har har også sådan en 107´er. De er ganske glade for den. Den er jo nem at køre, og den kører langt på literen. Ca 20 på literen.
Det er jo en billig pendlerbil, så den kører jo egentligt fint nok. Den virker ikke langsom på trods af den lille motor, som er en 1,0.
Den er bare meget nem at køre.
Hvis du ikke har behov for en bil med meget plads, så er den fin.
Hvis du har små børn i autostol, som skal med i den bil, vil jeg anbefale at finde en anden. Enten sidder du ikke ordentligt, eller også gør børnene ikke. Det er den simpelt hen for lille til.
Mine venner har den også som bil nr. 2. Han har fortalt når de alle 4 har kørt i 107. Så er der altså ikke plads nok.
Men hvis det bare er dig og kæresten/manden der skal bruge den, er den fin nok.
Jeg vil dog anbefale dig at tage Toyota-versionen Aygo i stedet, pga deres langt bedre garanti, og LANGT bedre service på værkstederne. Den koster så også lidt mere. Men 3 år eller 100.000 km garanti er nu meget rart.
Men held og lykke med valget...
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
16-06-2007 kl. 23:07
Der er jo masser af andre dele de så ikke dækker. Hvor du har længere garanti hos Toyota. Så alt i alt er det en bedre garanti hos Toyota.
Men jeg vil da sige at 200,000 km garanti er da fint. Problemet er bare at man f.eks ikke selv kan lave service på bilen før den har rundet de 200.000.