Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Simon Kirketerp

Simon Kirketerp
bruger siden
06-01-2004

06-06-2007 kl. 09:38

Helt klart tdi. Jeg har haft forskellige biler med Hdi- og Tdi´motorer.

Tdi´erne trækker langt bedre end Hdi´motorerne. Det er lidt ligesom om, at glæden ved en diesel går fløjtens i Hdi´motorerne.

Jeg havde på et tidspunkt en Citröen C2 Hdi. Aldrig har jeg været så skuffet over en bil/motor. Forhandleren havde med strålende øjne fortalt mig, at det stort set var umuligt, at få den til at gå under 20 km/l. Det lød jo alletiders. Sandheden viste sig dog, at være en anden.

Jeg monterede 17" fælge på bilen, og var nu klar til at komme ud og pendle i den. Jeg fik dog et mindre chok første gang, at jeg regnede brændstoføkonomien. 14,5 km/l havde bilen kørt. Jeg forsøgte så, at skifte til standard hjulene. Men jeg kom aldrig op at køre over 17 km/l. Og ja, bilen var blevet testet på værkstedet, hvor der ingen fejl blev fundet.

Men kort og godt: Prøv både tdi og hdi, så tror jeg heller ikke du vil være i tvivl.

Held og lykke med motorvalget

Simon K

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-06-2007 kl. 21:42

Der er faktisk ikke lavet særligt mange sammenlignede biltest på økonomien i de små diesler - utroligt nok. Men fdm lavede en sidste år og her var 206 med 1,4 hdi den mest økonomiske , og holdt tallene bedre end tdi.

Men lytter man til folks erfaringer er det tdi, der er mest økonomisk i praksis.

Jeg har kørt i mange forskellige diesler og synes tdiérne (PD) er trælse, fordi de trækker så brat over et meget kort område og lyder fælt, særligt den 3-cyl 1,4 en også den 105 hk 1,9. 2,0 er langt bedre.

Man skal i alle disler køre varsomt for t få mange km ud af dråberne, 130-140 på motorvejen = max 16 km/l

Profil slettet

Profil slettet

28-07-2007 kl. 22:42

TDI eller HDI ? Tjaaaa..... Vælg D !
F.eks. BMW 330D. *fnis*
Med motoren kommer jo også det udenom.
Hvis du ikke vidste det, så er det hverken Toyota eller VAG eller de franske, der laver de bedste motorer, men BMW. No kidding.
F.eks. Den nye 2.0D med 163HK har en økonomi som en 1.6HDI med 110HK eller en 1.9TDI med 140HK eller en 2.0 D-4D med 126HK. Altså in real life.

Så nu da VAG, med Audi i spidsen, har besluttet at skifte fra PD motorne, så håber jeg da et de vælger at kigger deres tyske kollega over skulderen og ikke de franske eller Japanske :=)

Hyundai Sonata Taxaer sucks. Basta!

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

29-07-2007 kl. 09:37

Vi har lige solgt vores Octavia 2,0 TDI bla. pga. den larmende, vibrerende og grove motorgang - der kunne heller ikke eftermonteres partikelfilter.. :-(
BMW 118 d (commonrail) var en blandt mange biler vi prøvede, men den havde suverænt den bedste dieselmotor af alle dem vi prøvede. Når man lige kommer fra en TDI føltes BMWen som om der lå en benzinmotor i.. - :-) Thumbs up for BMWs dieselmotor :-)

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2014 kl. 21:01

THDi and TDi, the same engine

In the coming period, will our current HDi diesel engine no longer exist, and can thus open up for a whole unique French vehicle, with a new fast and elegant diesel engine named THDi, which can lie on the level with the German TDi.

Link below you will found it:
http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/14706.page