Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin S.

Martin S.
bruger siden
25-03-2007

02-06-2007 kl. 12:07

Audien er en god bil, men du får stadig et køretøj der har rundet 10 år.. Ligegyldigt hvor meget folk argumenterer for VW gruppens kvaliteter så vokser træerne altså ikke ind i skyerne..

Jeg ville vælge Forden, det er en nyere bil, kvalitetsforskellen er marginal, specielt, hvis Audien er så gammel.. Desuden skal du tænke på gensalgsværdi, den er helt klart i Fordens favør, ganske enkelt fordi det er en nyere bil en alternativet..

Endvidere skal du tænke på at importerede biler, der oftest kommer fra Tyskland, har fået "optimeret" kilometerstanden som det hedder på de kanter, eller på dansk fusk med kilometertallet.. Dog har tyske biler ikke været udsat for så meget rustrisiko, specielt biler, som har kørt i det sydtyske..

God fornøjelse..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

02-06-2007 kl. 16:56

Hold dig langt væk fra den gamle Audi.
Det kan godt være, at sådan en Audi har mange gode sider, som f.eks. en god rustbeskyttelse, samt at den er god til at holde prisen.
Men det er altså surt at bruge mange penge på en bil, som allerede på det tidspunkt du køber den, er forældet på mange punkter.

Iøvrigt skriver du, at du overvejer en Mondeo st.car.
Nu ved jeg jo ikke, om Audi'en også er en st.car, men selvom den evt. er, så skal du være opmærksom på, at den er meget meget mindre end Mondeo'en.
Hvis pladsen er vigtig, er der ingen vej uden om en Mondeo.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

02-06-2007 kl. 17:00

Ja af de 2 valg du snakker om, ville jeg gå efter Mondeo. Den er 5-6 år yngre end Audi a4.
Forden har altid fået fin kritik for sin køredynamik.
En audi har måske mere prestige, men den vil uden tvivl koste dig flere penge.

En anden ting er pladsforhold. Der er en MEGAforskel. En A4 en er lille bil med dårlig plads, hvor der er oceaner af plads i Mondeo.
Det er lige før at A4 kan være inde i Mondeo.

Men audi er en god bil, men ikke så god, at den kan være bedre end en 6 år yngre mondeo. Det tror jeg ikke på....