Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
02-06-2007 kl. 15:19
Hej Liselotte.
Kia Picanto er ikke en bil, som jeg vil anbefale.
Køreegenskaberne er ikke gode, og sikkerheden fåes også væsentlig bedre.
Jeg ville istedet overveje en Fiat Grande Punto med den lille dieselmotor.
Den er en smule dyrere end Kia'en (ca. 10-15.000 kr), men de penge er givet godt ud. Du får her meget mere bil for pengene.
God fornøjelse.
Kia Picanto er ikke en bil, som jeg vil anbefale.
Køreegenskaberne er ikke gode, og sikkerheden fåes også væsentlig bedre.
Jeg ville istedet overveje en Fiat Grande Punto med den lille dieselmotor.
Den er en smule dyrere end Kia'en (ca. 10-15.000 kr), men de penge er givet godt ud. Du får her meget mere bil for pengene.
God fornøjelse.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
03-06-2007 kl. 19:29
Jeg har faktisk kørt i en Picanto, og jeg er ikke enig i, at den kører godt. Faktisk synes jeg, at den kører ret dårligt.
Jeg vil heller ikke sige, at den kun er "lidt mindre" sikker en Grande Punto. 3 stjerner er ca det niveau, hvor andre biler var for 10 år siden, og det gør den faktisk til en af de mindst sikre biler til salg i dag.
Sidst men ikke mindst er der lige det med prisen.
Ifølge bilbasens nybil-prisliste koster de som følger:
Kia Picanto CRDI kr. 129.256,-
Fiat Grande Punto kr. 144.615,-
Forskel ca. kr. 15.000,-
Facit: Fiat'en er større, mere velkørende, mere sikker, meget flottere og giver i det hele taget meget mere bil for kun kr 15.000,- ekstra.
Sagen burde være klar.
Jeg vil heller ikke sige, at den kun er "lidt mindre" sikker en Grande Punto. 3 stjerner er ca det niveau, hvor andre biler var for 10 år siden, og det gør den faktisk til en af de mindst sikre biler til salg i dag.
Sidst men ikke mindst er der lige det med prisen.
Ifølge bilbasens nybil-prisliste koster de som følger:
Kia Picanto CRDI kr. 129.256,-
Fiat Grande Punto kr. 144.615,-
Forskel ca. kr. 15.000,-
Facit: Fiat'en er større, mere velkørende, mere sikker, meget flottere og giver i det hele taget meget mere bil for kun kr 15.000,- ekstra.
Sagen burde være klar.