Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

26-05-2007 kl. 13:05

Det lyder lidt som en and.. måske bygget på at hvis man er meget uheldig, kan det meget følsomme indsprøjtningssystem ryge, hvis der er urenheder i brændstoffet (så lad være med at køre tør, så der kommer bundfald fra tanken i motoren).
Men det gælder alle moderne dieselmotorer.
206'eren er et meget fordelagtigt tilbud for tiden, men hvis man sætter pris på lækrere interiør og bedre kørestilling mv. er 207'eren værd at overveje.
God fornøjelse
Vh Anders

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

28-05-2007 kl. 20:37

Mit bud på punkt 3 er, at der er tale om udskiftning/opfyldning af partikelfilter-væske. Som jeg husker fra dengang, Peugeot som de første lancerede partikelfiltre på personvognsdiesler, skulle de efterses eller serviceres eller genfyldes eller hvad det nu var, for hver 80000 km.
Om dette interval stadig gælder ved jeg ikke, men jeg kan vanskeligt forestille mig, at det skal koste 20000 kr. på en 206'er eller en 207'er. Der er jo trods alt ikke tale om en skrøbelig VW Lupo/Golf/Touran......

:-)
Thomas

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

28-05-2007 kl. 20:38

Mit bud på punkt 3 er, at der er tale om udskiftning/opfyldning af partikelfilter-væske. Som jeg husker fra dengang, Peugeot som de første lancerede partikelfiltre på personvognsdiesler, skulle de efterses eller serviceres eller genfyldes eller hvad det nu var, for hver 80000 km.
Om dette interval stadig gælder ved jeg ikke, men jeg kan vanskeligt forestille mig, at det skal koste 20000 kr. på en 206'er eller en 207'er. Der er jo trods alt ikke tale om en skrøbelig VW Lupo/Golf/Touran......

:-)
Thomas