Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Rytter

Jan Rytter
bruger siden
05-09-2005

25-05-2007 kl. 08:16

Hvad med en ældre, stor Volvo...sæderne er formidable i en Volvo.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-05-2007 kl. 08:38

Hvis du ikke har noget imod franske biler, er en Berlingo (citroen) Partner (peugoet) et bud. Ved ryg problemer er det vigtigt ikke at sætte sig ned i bilen, så er det nemmerer at gå ind i. Min kone har samme skavanker vi har købt en Seat Altea, og hun nyder hverdag at den er nem at komme ind og ud af. De ovennævnte kan du finde inden for den prisklasse du søger. Håber dette gav dig lidt inspiration, det var bevidst jeg hoppede uden om de biler du nævnede, da ingen af dem med de problemer vi har med ryggen er brugbare.
Held og lykke.
Ole

Profil slettet

Profil slettet

25-05-2007 kl. 09:21

Lige en kommentar til Oles indlæg. Jeg har selv en Berlingo, som jeg er vældig glad for, men den har altså nogle mangler mht til siddekomfort. Det er rigtigt at den er nem at komme ind og ud af, men hvis man skal sidde der længere tid, begynder man at mærke den manglende lændestøtte + siddefladen er lidt for kort, samt rattet lidt for langt væk. Det skal siges at jeg er 195 cm, og at det måske er anderledes, hvis man er mindre. Men tjek det grundigt.
Af jeres egne forslag vil jeg foreslå Focus (find en med højdejusterbart førersæde + multijusterbart rat. ved ikke om de alle har det). Det er også en forholdsvis høj bil. I hvert fald i forhold til den gamle mondeo og xsara.
Vh Anders

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

25-05-2007 kl. 14:19

Volvo og SAAB er kendt for at have nogle af verdens absolut bedste sæder også rent ergonomisk. Da du skriver stor st. car, passer SAAB desværre ikke så godt ind. En 9-3 er ellers meget ergonomisk korrekt og med enormt gode sæder, men bilen blev kun som Combi Coupe - d.v.s. at den har et rigtigt stort bagagerum, men en st. car er det ikke. Men hvis man kan "nøjes" med en Combi Coupe, så skulle du prøve en 9-3. For 100.000 kr., kan du få en årg. '99-00. Ydermere kører bilen rigtig behageligt.

Hvis det skal være en st. car, så kig nærmere på en Volvo 850 eller 940 (en af senest fremstillede årgange - evt. model Classic). Disse biler har dejlige sæder, der giver en rigtig fin støtte til hele ryggen. Selvfølgelig kan rattet justeres. Benplads er der oceaner af disse biler. Så dette er også et godt bud på en passende bil.

Mit råd er derfor: enten en SAAB 9-3 eller en Volvo 850/940.

Held og lykke med købet.

Profil slettet

Profil slettet

26-05-2007 kl. 10:49

Hvis bilen er elendig at komme ind og ud af.