Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

24-05-2007 kl. 10:07

Ford Focus st.car trend collection (1,6 tdci 90hk) rammer også 250.000 ret præcist. Også en lækker bil

Peugeot'en er billig og kører kampagne, da afløseren er på vej. lækker og støjsvag motor

Skoda'en er den udgåede model (går ud fra at det er den du mener - til 257.000) så det er ikke den nyeste teknik, men ellers en god bil.

Personligt kunne jeg godt finde på at gå på jagt efter en nyere brugt/demomodel af den nye model af Octavia'en. Den er sikkerhedsmæssigt også mere up to date (bedre crashtest+esp)

Vh Anders

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-05-2007 kl. 21:26

kan se du efterlyser en driftsikker bil, prøv at kigge ind på www.mandagsbiler.dk så kan du ihvertfald afskrive peugeot 307, har selv haft en i 8 måneder et sandt mareridt. octavia burde være bedre hvad driftsikkerhed angår. Det sikre valg vil være en lettere brugt Toyota Corolla D4D stc. car.

Profil slettet

Profil slettet

24-05-2007 kl. 23:40

Det gik jeg også ud fra at du mente den nye, men jeg tror at mads mente den gamle (det passede i hvert fald med pris og hk). Eller hvad, mads?

Profil slettet

Profil slettet

25-05-2007 kl. 10:31

Hej Mads

Som andre vil jeg går efter Skoda.
Vi har været ejer af både Peugeot 306 og Skoda Octavia begge med diesel og STCAR.
Skodaen havde vi i næsten fire år og det var fuldstændigt problemfrit. Den fulgte service (longlife) og umiddelbart før vi solgte fik vi lavet bremser (efter 126000 km).
Peugeoten havde vi i tre år og der var en del småreparationer (dieselpumpe i tank og én drivrem til vandpumpe som de største), som gjorde at den skulle på værksted.
Kvalitetsmæssigt er Skoda langt at foretrække. Gode sæder og logisk indretning af kabine.
Peugeot havde mere kraftoverskud og en mindre støjende motor.

I det daglige var Skoda dog den mest harmoniske og anvendelige

Held og lykke med bilvalget.

mvh

Jan H