Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2007 kl. 21:48

Jeg ville uden at tvivle et sekund vælge Avensis´en. Motoren i den er en perle uden sammenligning, lysår foran Vw´s gamle TDI´er. Der er utroligt meget plads, komfort og udstyr i den.
Design er altid en smagssag, men jeg bryder mig bedst om kabinen i Avensis. Udefra, er det lidt hip som hap.

Begge biler har et lavt værditab, mens kvaliteten og værkstederne er klart i Toyota´s favør. Jeg synes, at du skulle prøve dem begge, og vælge hvad du bedst selv kan lide.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2007 kl. 22:23

Jeg vil også tage en avensis - bare jeg havde råd til at købe sådan en ;-)
Fordelen ved avensis er langt bedre garantivilkår (3 år/100.000 km, som du jo kommer til at ramme ret præcist med det kørselsbehov)

Fordelen ved VW er nok primært bedre rustbehandling, men det kan jo klares med en efterbehandling inden levering.

Og sørg nu for at få en klækkelig rabat :-)

Profil slettet

Profil slettet

10-05-2007 kl. 08:14

Den med kvalitet kan diskuteres - er ikke i tvivl om at rent teknisk holde Toyota bedst, men det er en ny bil vi snakker om, og efter 4 Passater der alle er udskiftet inden de er 2 år gamle, har jeg INTET haft af problemer eller udgifter på dem. Den oplevede kvalitet af materialer er i Passat lysår foran Avensis, det afgører et hurtigt besøg i kabinen straks.
"Bedste firma bil BASTA" lyder en af de proffesionelle anmeldelser af Passat - det er da ikke til at misforstå. Avensis er en gammel model, Passat er næsten ny. Motor ? Tja, Commonrail er da dejlig lydløs i forhold til pumpe dyse, men når man først kører er larmen væk. Og 2,0 TDI´en er et rent Kraftwerk, det er en utrolig stærk og smidig maskine.
Har ikke selv erfaring med Avensis, men kender to der har haft dem som firmabiler, og ikke selv kunne drømme om at bruge egne penge på dem.

Profil slettet

Profil slettet

10-05-2007 kl. 09:29

Ordet "kraftwerk" får ny betydning, når først du har prøvet en Avensis 2,2.

Nu nævner du skægt nok den oplevede kvalitet i kabinen, netop her fik Passat hug i Bilmagasinet, med sjuskede samlinger mv. Desuden oplever JEG samlekvaliteten og materialerne mere lækre i Avensis. Desuden er designet noget mere spændende i Avensis; det blå lys i Vw, var frækt, da de introducerede det - men nu er det plagieret til samtlige af deres modeller. Find dog på noget nyt, altså...

Jeg vil stadig anbefale, at du prøver dem begge.

Profil slettet

Profil slettet

10-05-2007 kl. 09:47

Jeg skrev tidligere om at vælge avensis pga garantien, men hvis det er dit firma der betaler, kan du jo vælge udelukkende efter hvilken du bedst kan li ud fra indretning, smarte detaljer og lignende. Det er jo lækre biler begge to.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

10-05-2007 kl. 21:20

du overvejer.... din heldige kartoffel....

Du får altså mere standardudstyr og bedre garanti og bedre driftsikkerhed i Toyota. Men den er altså også ekstremt god.
Men Passat er altså også lækker og mange ville nok vælge den.
Rent køredynamisk vinder passat nok med en lille smule. Men om det kan overveje de tre andre ting hvor Toyota vinder ved jeg ikke.

Men det er 2 gode biler hvor du ikke kan vælge forkert efter min mening.
Jeg synes de er markedets bedste sammen med Opel Vectra. altså i den kategori.

For mit vedkommende hedder den nok 52/48 i Avensis favør....
Men passat er altså også rigtig god.... inden tvivl derom.

michael baagø

michael baagø
bruger siden
21-04-2006

15-05-2007 kl. 00:32

huhm det er nok meget en smagssag som du kan høre..toyota er godt men på diesel siden er de ikke så langt fremme som mange a konkurenterne.. vil mene at en passat er mere "lækker" og toyotaen marginalt mere pålidelig.. men når du nu køber ny bil spiller det ingen rollu uanset model..

syns du skal prøvekøre dem.. det er jo udmærkede biler men de skal opleves.. prøv evt. den nye mondeo der står på trapperne... eller har du tænkt volvo??? en s60 eller s80 er lækker at køre.. og udstyrs mæssigt matcher volvoen næsten de andres højeste udstyr som volvoes laveste... hvis du ser listen igennem er det næsten det samme.. så hvis jeg skal vælge passat/avensis kontra volvo så ved jeg hvad jeg ville vælge..

Profil slettet

Profil slettet

20-05-2007 kl. 12:36

Gode biler begge to, ingen tvivl om det. Men ville vælge en bil der skiller sig ud fra de andre, det gør VW en, Toyota er en gabende kedelig hverdagsbil at se på, det ændrer gode køreegenskaber ikke på. Passat har meget mere STIL over sig, og så er den bedre rustbeskyttet, hvilket test fra bilmagasinet har vist.

Søren Harrit

Søren Harrit
bruger siden
06-01-2004

22-05-2007 kl. 08:14

Avensis eller Passat er der rigtig mange af.De er dyre i drift og afskrivninger.Jeg ville vælge BMW.Så kører du på 1.klasse til laveste pris
pr.km.