Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

08-05-2007 kl. 10:27

Hej Jan & Zenia

Nu ved jeg ikke, hvor meget det haster med bilkøbet, men Ceed'en kommer i en stationcarudgave også - ved dog ikke hvornår den er i DK. Det er en stor fordel med en stationcar, når man skal have plads til en barnevogn samt alt det udstyr sådan nogen kræ ellers kræver.

Som bil betragtet tror jeg i øvrigt ikke, at I går meget fejl af Ceed'en, men læs eventuelt nogle af de tests diverse bilblade har lavet af den - både FDM/Motor, Bil Magasinet og EB :

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article292651.ece

http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=5316

Held og lykke med købet! Hvis I bestemmer jer for at kigge på alternativer kunne I evt. overveje Peugeot 307 HDI, den nye Skoda Fabia (vent igen på stationcarudgaven) eller også en Citroen Berlingo 1.6 HDI, hvis pladsen virkelig er det vigtigste.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-05-2007 kl. 10:39

Den skulle komme til september. Mon ikke også de nye afgifter kaster et lille prisfald af sig på diesel. Mener ikke Kia har beregnet nye priser endnu.

Profil slettet

Profil slettet

08-05-2007 kl. 10:43

Jeg ser nu, at Kia har justeret priserne (med forbehold for ændringer når afgifterne falder endeligt på plads)

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

08-05-2007 kl. 20:43

Der er ikke så meget at sige - det er simpelthen markedets bedste køb lige nu.
Det eneste du skal overveje, er om den reelt er stor nok, når du skal have plads til børn.
Jeg ville nok gå efter en st.car.

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2007 kl. 22:07

Tror bare at det skal være efter kias forskrifter (til punkt og prikke). Men som Flemming siger - tjek lige en xtra gang..

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2007 kl. 22:16

Ifølge garantikontrakten er der ikke problemer med uautoriseret service. Men dokumentationen for service skal være iorden - og så er det nok en god ide at bruge originale reservedele for at være på den sikre side

http://www.kiamotors.dk/ceed_kontrakt/garantikontrakt.pdf

Profil slettet

Profil slettet

11-05-2007 kl. 15:46

Hej

Mht. plads, så er det meget individuelt, om der er plads nok. At der er plads til en barnevogn er jeg ikke i tvivl om. Vi har selv haft astra 5d, nyeste model, med samme str. bagagerum og her kunne en stor odder sagtens være. Men så er der heller ikke mere plads, end havd man kan proppe ind i hullerne. Men tag barnevognen med til forhandleren inden I handler.

Mht. bilvalget i øvrigt, så synes jeg hverken den er specielt billig, fx er en citroen c4, peugeot 307, ford focus m.fl. billigere og en astra er samme pris, og så synes eg faktisk ikke den er specielt lækker indvendigt, men alt det er jo en smagssag. Garantien er bedste argument, men husk at der er service for hver 15.000 og ikke 30.000 som de fléste har, så hvis I kører meget bliver den dyrere i service.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

12-05-2007 kl. 02:26

Jeg har ikke selv været i nærheden af Ceed, men jeg har da som med så meget andet bilstof også læst en del om den. Som i det sidste indlæg syntes jeg nu heller ikke den er specielt billig, men den er vel også det bedste der indtil videre er kommet fra koreansk bilindustri. Bekymringen omkring serviceudgifter er ifølge de svenske tal jeg har set heller ikke ubegrundet, ikke på grund af intervallet men prisen. Der hvor jeg har set tallene tester de Ceed 1,6 op mod Golf 1,6 og på 60.000 km koster Ceed 10.906 kr. i service mens Golf koster 6679, den mængde reserve og sliddele man har udvalgt for de to koster for Ceed 32.005 kr. og for Golf 23.570 kr.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

15-06-2007 kl. 22:16

Kia er ejet 100% af hyundai, så jo det er hyundais diesel!