Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

04-05-2007 kl. 22:23

Ford S-max må være svaret - og så kører den ikke som en bus.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

05-05-2007 kl. 14:07

Kun 9 personers busser kan løse denne opgave. Det er biler som VW caravelle, Fiat Scudo eller søstrene fra Citroen/Peugeot. Ingen 7 personers biler har plads til ret meget bagage, når alle sæder er i brug. Selv ikke de store MPV som VW Sharan, Ford Galaxy, Citroen C8 osv. kan klare det. Renault Grand Espace kommer tæt på, men den er hundedyr, og kvaliteten er tvivlsom.

Profil slettet

Profil slettet

08-05-2007 kl. 10:57

Hej,

De biler der er tale om her om temmelig dyre - jeg tvivler på du kommer under 400.000 - 500.000 kroner. Det er muligt at der kan være lidt penge at spare ved at rykke op i en 10-personers bus, da der er mere lempelige registreringsafgifter på disse busser, men det kræver stort kørekort og jeg mener også, at det kan være bøvlet ved udenlandsrejser med bussen. Af alternativer kan udover de tidligere nævnte også Fiat Ducato, Renault Traffic og måske Chrysler Grand Voyager være interessante - ved dog ikke om de alle fås med hvide plader.

Niels Heilberg

Niels Heilberg
bruger siden
14-04-2005

13-02-2009 kl. 10:11

Terminen er overskredet, og I har uden tvivl fundet jeres bil ;-) Men der er en bil der rummer 7 sæder, og har plads tilen stor barnevogn: Chrysler Grand Voyager. Relativt billig i anskaffelse, halvdyr i drift. En fantastisk bil som jeg selv har haft i 7 år helt uden bøvl - og jeg saaaaavner den ;-) Bruger man kun de 5 sæder, kan man have både barnevogn OG klapvorgn - uden at slå dem sammen. Så god er pladsen. I Grand Voyager that is, der er 20 cm mindre plads i Voyager.

A+R Andersen

A+R Andersen
bruger siden
13-01-2006

25-02-2009 kl. 15:25

Hej Karsten. Problemet med en 10 pers. bus er så vidt jeg ved, at du KUN må have husstandens pers. med på tur og ingen andre... dvs. du kan ikke hente børn i skolen og så tage deres venner med !!

Ja gu' er den billig i afgift og anskaffelse ift. én 9 pers., men så er der lige det med at give penge til kørekort og at man ikke kan have andre med. Vi var selv ved at anskaffe os en sådan, indtil vi fandt ud af det med ex. pers. i den ikke var lovligt..

Sidst rettet: 25/2-09