Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-05-2007 kl. 11:46

Tja, alt er jo en smagssag, men for ikke så længe siden brød der brand i PSA biler og de havde og måske har? problemer med skiver der bliver bremset skæve, og italienske ( fiat ) har efter sigende en del elektriske fejl. En umiddelbar vurdering kunne være at de franske biler går mere efter design end mekanik, hvor italienerne ( fiat ) laver dem billigt.
Dog har jeg da ellers hørt meget positivt om Alfa Romeo.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-05-2007 kl. 21:04

De har førhen været kendt for fejl, ved ikke hvor slemt det er på de nye biler.... "S N" - Hvis du vidste hvor mange gearkasser vi har lavet på suzuki efter 10.000 km, ville du blive overrasket, og det er en japaner. "Peter Bue" - Nu er det jo ikke kun PSA der så flammer, flere Touran'er har også brændt....

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

04-05-2007 kl. 22:35

Jeg har haft både nye VW og Fiat - Problemerne er de samme, prisen er også så væsentligt meget højere på VW. Jeg oplever ingen reel forskel udover et mere konservativt og firser-agtigt tysk design i folkerne, og et en smule ringere finish på Fiat. Alfa må ikke blandes ind i denne snak om nuttede "folkebiler" - de er af en anden dimension, og køber man sådan en, er det ikke for at opleve en god gensalgsværdi eller tysk konservatisme - det er en helt anden kaliber og en helt anden boldgade som almindelige italienske og tyske folkebiler ikke nærmer sig! HELLER IKKE PASSAT OG LIGNENDE OMBYGGEDE BOBLER!

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

05-05-2007 kl. 01:19

Der er vel ikke noget galt med biler fra Frankrig eller Italien.

Prøv at lægge mærke til når folk søger råd til køb af bil, så er det næsten helt sikkert at de uanset øvrige krav/ønsker skriver stabil eller så få reparationer hver gang. Da japanske er generelt set de mest driftsstabile er det gerne dem der bliver foreslået, uagtet at forskellen på de forskellige nationaliteter sjælden er katastrofal.

Med venlig hilsen Kim