Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

19-04-2007 kl. 15:40

Jeg har gennem en periode kørt Subaru Forester 2.5XT. Det er fantastisk god bil med imponerende teknik. Efter min mening meget bedre en Toyota.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

19-04-2007 kl. 17:57

Jeg har kørt Subaru siden 1985. Har dog haft et par andre mærker ind imellem. Generelt er det særdeles slidstærke biler. Deres gamle slogan "Bilen uden sygedage" passer godt nok. Om den er lige så sjov som en Honda? Tja ikke alle modellerne. I starten af 90'erne blev der kun solgt husholdningsmodeller i DK, så Legacy 1.8 og 2.0 (forhjulstræk) er der ikke så meget spræl i. Kan du finde en turbomodel eller en 2.2 (AWD), sker der straks noget mere. De samme årgange er heller ikke super gode, hvad rust angår. Modellerne fra 1999 og fremad er klart at foretrække kvalitetsmæssigt. Der er meget mere selvtillid i Subaru fra disse årgange og frem sammenlignet med de ældre modeller. Med selvtillid mener jeg, at Subaru tør tro på deres egne lidt specielle ideer såsom boksermotoren, rammeløse døre, hillholder osv. Herved får bilen en smule sjæl, som ellers er næsten fraværende i japanske biler.

Profil slettet

Profil slettet

20-04-2007 kl. 02:43

Du finder nu nok ikke en meget bedre bil til pengene end hos Subaru, Årgangene kender jeg ikk så meget til.. men de kan lave BILER som holder og bare virker, det er indimellem grænsende til det hysteriske med hensyn til deres valg af materialer.. kun det bedste er godt nok !
Hammer sjov bil (2,5 XT) men selvfølgelig er ikke gratis, alt koster ! men er hver en krone værd.