Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

28-03-2007 kl. 00:09

Ja den er ret driftsikker. Et engelsk forsikringsselskab som forsikre biler mod reparationer indtil de runder 208.000 km og/eller 12 år, begik sidste efterår en liste med de 100 mest stabile modeller og Honda Accord var nummer 1.

http://www.reliabilityindex.co.uk/tophundred.html?apc=3128339010848601

WhatCar har kommer jævnligt med forskellige opgørelser på baggrund af data fra førnævnte forsikringsselskab, og der var en reparation på Honda som mærke næstbilligst (dele og arbejdsløn) med et gennemsnit på 175 pund. Billigst var Nissan med 160 pund men en fejlprocent på 19,7 og da Hondas fejlprocent var 5,2 er det jo til at regne ud hvilken der er billigst i længden. Jeg høre til stadighed hvor billige dele til eksempelvis er, den kostede til sammenligning 361 pund og havde en fejlprocent på 37,4.

Jeg har ingen personlige erfaringer med Accord, men prøv at oprette dig som web-bruger på www.honda-klub.dk for så vil du kunne hente en del information.

Med venlig hilsen Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

28-03-2007 kl. 01:04

Ja jeg vil lige nævne at jeg glemte at skrive Fiat ved de billige dele, den med reparationspris på 361 pund og fejlprocent på 37,4. Link til den omtalte liste smuttede sgu' også, men her er den så.

http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=222866&EL=3180700

Med venlig hilsen Kim

Jesper Knudsen

Jesper Knudsen
bruger siden
25-10-2004

28-03-2007 kl. 08:51

Jeg har selv haft en Accord fra 90 og kører pt. i en 94'er. Accord'en er yderst driftsstabil. Mine har aldrig holdt stille pga. nedbrud. Honda er netop kendt for sin høje kvalitet, og så lang tid der bliver brugt originale dele får du nok en af de mest driftssikre biler der findes. Det gælder især motor og gearkasse - min har gået 225.000km og kører stadig som en drøm.

Elruderne fungerer fint (også her 13 år gammel) - dog kan skidt i kontakten sætte dem ud af funktion (kræver en rensning af kontakten).

Der er nok ikke mange eksemplarer med aircondition fra midt 90'erne.

De fleste eksemplarer fra 90'erne døjer en smule med rust i bagerste hjulkasser.

Min erfaring er at de meget sjældent går i stykker, mens de originale reservedele dog også er ret dyre.