Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
29-03-2007 kl. 13:43
Jeg er også og har altid været pendler (150-160 km om dagen), og mit valg faldt for lidt over 2 år siden på en Seat Ibiza 1.9 SDI. Den kører i omegnen af 20 på literen, og så er det jo diesel. Jeg fandt den dengang til 100k med 124k på klokken. Jeg har lige rundet de 200k og den har faktisk aldrig haft problemer. Tandrem, bremser og selvfølgelig forrude (uundgåeligt at stenslag udvikler sig før eller siden når man pendler) er blevet skiftet, og det har været halvdyrt pga. Seats heftige værkstedspriser - men ellers er det imponerende at der ikke har været et eneste driftsstop i løbet af de 75.000 km på 2 år.
Hvis du kan finde sådan én, er det et rigtigt godt bud - men de er meget sjældne.
Hvis du kan finde sådan én, er det et rigtigt godt bud - men de er meget sjældne.
Profil slettet
29-03-2007 kl. 19:46
Jeg kører selv i en Fiat Punto 1,2 8v SX Benzin, som kører 17,5 km/l opgivet. Jeg får normalt 16 km/l med en del bykørsel. Fin bil med god plads. Der er heller ikke meget støj.
Bilen har været på værksted for at få ny nøgle i snart 14 dage. Der har været problemer med at fremskaffe nøgle og koder.
I den tid har jeg været udstyret med en KIA Picanto 1,1 CDRi EX. En fin lille bil med en masse udstyr, dog uden aircon. Den kører fint og er rimelig rap og følger godt med på motorvej. Er opgivet til 22,7 km/l.
Eneste anke ved denne, er mindre plads i kabinen og mindre bagageplads. Der er også en del støj især på motorvej, men den virker ikke "udpint". Fin bil til prisen, og den er supernem at parkere.
Bilen har været på værksted for at få ny nøgle i snart 14 dage. Der har været problemer med at fremskaffe nøgle og koder.
I den tid har jeg været udstyret med en KIA Picanto 1,1 CDRi EX. En fin lille bil med en masse udstyr, dog uden aircon. Den kører fint og er rimelig rap og følger godt med på motorvej. Er opgivet til 22,7 km/l.
Eneste anke ved denne, er mindre plads i kabinen og mindre bagageplads. Der er også en del støj især på motorvej, men den virker ikke "udpint". Fin bil til prisen, og den er supernem at parkere.
Profil slettet
01-04-2007 kl. 08:50
Hejsa Majbritt,
Bare lidt inspiration.
Har selv kørt ca. 120 km om dagen i vores Seat Cordoba 1,9 tdi 130 hk. Super vogn at køre langt i hvis man kun er sig selv, er sådan mellemstor. Prøv at kig dig omkring Seat har gode dieselbiler.
Er i øvrigt til salg pga. ændret behov. Bare lidt dyrere end hvad du ønsker.
M.v.h.
Bare lidt inspiration.
Har selv kørt ca. 120 km om dagen i vores Seat Cordoba 1,9 tdi 130 hk. Super vogn at køre langt i hvis man kun er sig selv, er sådan mellemstor. Prøv at kig dig omkring Seat har gode dieselbiler.
Er i øvrigt til salg pga. ændret behov. Bare lidt dyrere end hvad du ønsker.
M.v.h.