Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Alan Yucel
bruger siden
06-09-2003
25-03-2007 kl. 14:55
Man skal købe en bil efter hvad hjertet begærer så får man mest tilfredshed..
Tro mig.. jeg har været i samme dilemma og valgte en bmw fremfor andre top gode biler. men jeg er fuldt tilfreds og køreglæden er stadig høj!!!
Profil slettet
25-03-2007 kl. 15:14
Jeg er jo mest til japanere, men BMW ville jeg nok foretrække som langtursvogn.
Ud over det, så er de jo heller ikke i samme prisniveau fra ny..
Søren Damgaard Jensen
bruger siden
24-11-2003
25-03-2007 kl. 19:01
Profil slettet
25-03-2007 kl. 21:43
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
26-03-2007 kl. 10:36
Men Hvis du vælger Avensis vil du have væsentligt flere penge til dig selv. Have meget mere plads i bilen. Og knapt så stor afskrivning.
Det skal lige siges at sådan en Avensis kører altså ganske godt, især til langture. Meget behagelig bil med MEGET standardudstyr.
Men det er som andre tidligere har nævnt Hjernen vs. Hjertet
Profil slettet
28-03-2007 kl. 21:13
- min daværende benziner var for dyrt med 140km daglig kørsel
- vi skulle have plads til en barnevogn uden at skille den i atomer
- jeg skulle have komfort, brugte meget tid på vejen og i køer
Nu var BMW ikke inde i billedet, for bilen SKULLE være ny og der mener jeg uden tvivl at Avensis har mest at byde på i forhold til f.eks. Mondeo, Passat, Vectra osv. Både prismæssigt og ikke mindst udstyrsmæssigt.
Jeg har så suppleret med en sænkning, nogle fælge, oliefyr med timer, fartpilot og aftageligt træk - så var den lige som den skulle være og komfortmæssigt er den bare perfekt
.. siden er mit kørselsbehov ændret, så nu har jeg faktisk lige sat den til salg for 310.000 (men man jo ikke reklamere med salg her på forummet)
mvh
Christian S.
Profil slettet
29-03-2007 kl. 14:59
lige 2 spørgsmål, du skriver at du har testet FORRIGE version af avensis, er det så den fra 2003 og frem eller den før? Der er en verden til forskel.
Den test du henviser til i bilmagasinet er vist ikke med de motorer som er inde for Niels' rækkevidde med det budget - var det ikke BMW 330D mod Lexus IS220
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
02-04-2007 kl. 12:36
Hvis du kommer fra BMW, kan jeg kun forestille mig, at du bliver meget skuffet over en Avensis.
En Avensis er letkørt og både komfortabel og sikker, men whauu hvor kører den kedeligt.
Da du kører BMW idag, må du kunne lide de sporty køreegenskaber, og dem finder du ikke i en Avensis.
Hvis du skal vælge en stabil japaner, som et alternativ til BMW, må det nærmere blive Mazda 6.
Den er køremæssigt lagt meget mere sporty ud end Avensis.