Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

16-02-2007 kl. 09:18

Hej Det sidste man skal lægge til grund for sine egne bilkøb er faders mening....... og der taler jeg af egen erfaring, som har bragt mig fra forholdsvis kedelige Poloer til noget mere spændende franske biler. Vi kører for tiden i vores 6. franske bil, uden nævneværdige problemer undervejs, hverken med det elektriske eller i øvrigt. Derimod har vi haft rådighed over 6 komfortable og rimeligt veludstyrede biler, som vi har kunnet købe til konkurrencedygtige priser. Og det tæller med i min verden :-) 3 af disse var i øvrigt Megane, men af 1. generation. Jeg kender ikke personligt Megane II, men jeg ville ikke selv være bleg for at købe en (bortset fra, at vi nok skal have noget lidt større, med 3 børn og en hund). Peugeot 307 st.car kender jeg derimod, og den kan jeg varmt anbefale, men den er selvfølgelig lidt mere "mainstream" end Megane, pga. sin udbredelse, som i øvrigt er fuldt fortjent. God fornøjelse med bilkøbet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2007 kl. 10:29

Vi stod for et par uger siden i præcis samme situation som dig. Vi valgte dog i sidste øjeblik at købe en Peugeot 307 stationcar i stedet. Der var egentlig hovedsagelig 4 årsager til vores valg:

- Reservedelspris index på Megane var noget højere, især på sliddele, der jo hvis alt går vel, vil være det man skal skifte mest.

- Materialevalg i megane'en, især instrumentpanel og sædeomgivelser (fx. den hårde plastikkant på ydersiden af førersædet, der efter vores mening gjorde ind- og udstigninger temmelig ubehagelige)

- Pris og udstyrsniveau på Megane F1 og 307 Performance er meget tæt på ens, så der var ikke tale om at vælge noget fra.

- Bilsælgerens villighed til at give en god pris for den samlede løsning (vi skulle have 2 biler på en gang).

Men held og lykke med valget!

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

16-02-2007 kl. 11:04

Havde selv en af de allerførste MeganeII 1,6 Expression der kom til landet. Min største anke var mangel på bagagerum, til gengæld findes der ikke frækkere bagende end på Megane Hatch.
Komforten er uovertruffen, og selv med 160-170km/t er der ro i bilen.
Men, materialevalg er ikke det ypperste, gearskifte og styrtøj er blødt og ufølsomt og jeg havde en del problemer med en utæt gummiliste som værkstedet skulle have bilen 5 gange for at lave, men det var småting.
Men jeg kunne sagtens finde på at købe en igen, brugt, for ligesom i en´Fiat Stilo får man meget bil for pengene, specielt når andre har taget den store grimme afskrivning.
Held og lykke til.....
Det skal lige nævnes, at min 1,6 uden problem på langtur nemt kørte mellem 15 og 16,5 Km/l....og den var sjældent under 13,5....værd at tage med.....