Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2007 kl. 13:40

Hej. Jeg har kun personlig erfaring med Mondeo'en. Godt nok diesel, og med et budget på 180tkr. og en forventning om en 2004 model, så snakker vi nok benzin. Jeg vil sige at bilen har rigtig god plads og fantastiske køregenskaber. Er du heldig at finde en 2004 model, så er det den faceliftede model der ikke har problemer med rust i dørbunde, som de første årgange. Dette er noget du skal undersøge hvis du ser på de første årgange. Har noget familie der har haft rigtig dårlig oplevelse med 406'eren. De ejede den i 2 år og havde stort set konstant tekniske problemer med den. Held og lykke.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2007 kl. 13:42

Skulle du finde en model med problemer med dørrust, så fortvivl ikke. FORD udskifter uden beregning........

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

05-02-2007 kl. 23:12

mine forældre har en 406 SR 1,8 den kører da godt men den er godt nok en smule kedelig at køre i men selvfølgelig er der jo heller ikke tale om en af de "sjove" 406'ere

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2007 kl. 09:19

Hej Hasse S!
Jeg har en 406 TS6, som jeg gerne vil sælge. Den kan ses på bilbasen og står som på billedet!
V6'motoren er en perle - omdrejningsvillig og sprød. Bilen ser ud som en alm. 406, men kører helt anderledes, og er lækker indvendigt! Prøv at læse Motors anmeldelse af såvel TS6 som TS4, eller ring til mig på 31124130 for en prøvetur. Jeg garanterer, at du vil blive overbevist og forelsket!
P.S: Glem alt om Saab, og lad morfar køre i den!
Venlig hilsen - Bentzen

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

07-02-2007 kl. 17:15

Diverse tests fra FDM og div leasingselskaber siger at Af de 2 du nævner vil Mondeo volde dig mindst problemer. Ikke fordi Mondeo er fejlfri. Men den må betegnes som en gennemsnitsbil mht driftsikkerhed.

Peugeot 406 ligger under gennemsnittet. El-problemer sker oftere i sådan en.

Men begge biler er velkørende biler. Jeg tror dog der er bedre plads i Mondeo.

Jeg kører selv i Mondeo og er rimeligt godt tilfreds, indtil videre.

og til Jesper:

Din nabo har ret mht Mondeo V6... Det er ikke nogen racervogn, og da slet ikke i forhold til A4 turbo...

kører selv i Mondeo V6 170 hk

Profil slettet

Profil slettet

07-02-2007 kl. 19:15

Er helt enig i at Mondeo 2,5 V6 ikke er nogen racervogn.Jeg er selv den glade ejer af en V6'er fra '99.(Godt nok den gamle model).Men den er faktisk lige så hurtig som en A4 Turbo.De første A4'ere med turbo (til og med "den nye" fra 2001) klarede 0-100 km./t. på 8.3 sec.Det samme gør min Mondeo.Efter 2001 blev A4'eren lidt langsommere(8,6 sec.)Mondeo V6'eren blev også langsommere efter 2000(8,5 sec.)
I 2002 kom der en lidt stærkere A4 med 163 hk.(8,6 sec.)Den havde en tophastighed på 228 km./t. Her klarede "de gamle" A4'ere 222 km./t.Mondeo'en løb 224-225 km./t.Så en Mondeo V6'er kan faktisk sagtens hamle op med en A4 Turbo(1,8 ihvertfald)når vi snakker fart.Min Mondeo trak heller ikke godt nok.FORD satte stikket i og det viste sig at en eller anden "boks" var stået af.En ny blev monteret og det var som at få ny bil.
Men altså..Jeg havde selvfølgelig en A4'er med Turbo i dag,hvis jeg havde råd.Den er langt federe end Mondeo'en.
M.h.t.Hasse's indlæg:Jeg ville tage Mondeo'en udelukkende fordi at det er den nyeste(sikreste) konstruktion af de to.

Profil slettet

Profil slettet

08-02-2007 kl. 00:13

alle mondeo fra 2001 og frem har kædetræk, og selvfølgelig kører en mazda 6 godt ( den er jo bygget på ford undervgn) men den er altså mindre end en mondeo.

Morten Graabeck Jensen

Morten Graabeck Jensen
bruger siden
08-01-2007

09-02-2007 kl. 04:57

Hej
Vi har lige købt en 2002 Mondeo 2.0 trend Stc. og det er bare sagen. Gråmetal, grå læder kabine, alt i el, fartpilot og benzin fyr med tele start. Absolute det bedste valg jeg længe har gjort. Desværre mangler vores model EPS hvilket er synd i en ellers så god bil.

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2007 kl. 21:37

Tja - finder 406-eren lidt kedelig indeni. Har selv en Mondeo 2,5 V6 i sedanudgaven som kører fantastisk. Den har ingen rustproblemer, og jeg overvejer at sælge, da jeg har fået noget længere på arbejde - ring evt. på 2345 7730 hvis du er interesseret vh. Eik M.