Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

05-02-2007 kl. 09:21

Skal du have en 2,4 vil jeg nok vælge manuelt gear. 2,4'eren er i forvejen noget bovlam og det bliver meget værre med automatgear. Især fordi gearkassen er en lidt ældre konstruktion med kun 4 trin. Har siddet en del bag rattet i en 3,3'er. Her fungerer automatgearet perfekt sammen med den store motor. Der er tale om en 5-trins gearkasse af moderne konstruktion.

Sonataen er komfortabel, lydsvag og veludstyret. Dynamik er der ikke meget af i den, så den vil helst køre ligeud. Kabinen er egentlig skruet ok sammen, men enkelte materialer er for billige.

Mit fædrene ophav er i gang med sin 2. Sonata (3,3'eren) på 5 år. Den gamle fejlede aldrig noget. I den nye har der været problemer med en sensor i klimaanlægget og dørhåndtagene er skiftet pga. misfarvninger. Han fik sin lige da 3,3'eren blev lanceret, så det er formentlig rettet nu.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-03-2007 kl. 10:18

Hej

Jeg kører Sonata 2,4 med aut. gear og det fungerer bare godt. Meget komfortabel og helt problemfri bil. Og motoren har det gode moment ved lave omdrejninger, som er vigtigt med automatgear.

Desværre skal jeg af med den, fordi jeg har fået nyt job og skal til at køre rigtigt meget. Og selvom den kører 14 på lange tur, så skal jeg have en diesel, der kører 25.

Du kan se min bil herpå bilbasen eller på linket her

http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=55039&source=2

Lene

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg