Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

29-01-2007 kl. 13:34

Personligt ville jeg vælge Skoda'en, den er meget mere rummelig og koster ca. det samme som Corsa'en. Og med små børn er det jo næste umuligt at få plads nok. Samtidig kan jeg høre at I har oplevet det samme som jeg med at i Opel er ALT ekstra udstyr... Det virkede næsten som: "Nå skal du have dæk på? jamen det er ekstra udstyr og koster XXXXkr"

Samtidig en generel betragtning, jeg ikke kan garantere gør sig gældende for Opel i dette tilfælde: Rigtig mange bilmærker har problemer med børnesygdomme i helt nye modeller, man kan derfor opleve at de første par årgange af en model er behæftet med rigtig mange fejl (de fleste bare småting, men derfor skal man jo alligevel undvære bilen mens de bliver rettet).

Samtidig er Skoda'en berømmet (bl.a. af FDM) for sin gode samlekvalitet og en generelt god beskyttelse mod rust (den er helgalvaniseret i modsætningen til mange konkurrenter).

Så i min verden er der kun et rigtigt valg, hvis det er de to biler I vil vælge imellem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-01-2007 kl. 15:40

Hej der

Det er corsa og meriva og clssic der ikke har radio som std. idag. så vidt jeg ved. men i corsaen er det fordi de har taget sikkerheden som nr 1 og det mener jeg er rigtigt... de har både 6 airbags og esp. det er der ikke i mange af de andre biler i klasse... men overvej en meriva der er også esp ved jeg og der kan forhandles med Opel.

hilsen john

Torben Peder Reedtz Christensen Brohus

Torben Peder Reedtz Christensen Brohus
bruger siden
10-08-2006

29-01-2007 kl. 16:11

hej har en fabia combi 1,4 tdi fra januar 2004 kørt 120000km uden problemer ikke skiftet bermser eller noget endnu.Og et andet plus en skoda diesel skal kun til service for hver 50000km.og med små børn skal det være en st.car.Og den nye fabia kommer ikke som st.car.

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2007 kl. 01:28

Hej

ja de har men er derved også noget dyre og har efter min mening ikke nok komforudstyr til at retfærdiggøre prisen.

Yaris har så vidt jeg kan se ikke esp, med mindre det hedder noget andet... Pole har kun 4 airbags. Og begge koster noget mere... men rigtigt flere er ved at have hele sikkerheds pakken men er meget dyre.

Som B.T skrev for nogle dage siden er det Opel der svinger pisken når det gælder prisen.

Læs evt. denne artikel.

http://www.bt.dk/article/20070123/BIL_OG_CAMPING/701230329/1308

hilsen john

P.s vil aircon. koste 10000 til 207'eren

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

30-01-2007 kl. 13:59

KØBTE FABIA 101 HK COMBI, med airc,fartpilot,tågelygter,måtter og stænklapper. 179.800,- på gaden.

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2007 kl. 14:34

Hej

Jeg fik et tilbud på at få slået omkring 40000 kr af en astra til ca 300.000

Så tro 20000 kr er muligt prøv dog samtidig forskellige Opel forhandlere...

Min forhandler var i slagelse

Venlig hilsen john