Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

22-01-2007 kl. 17:41

Hvad Toyota har? Omdrejningsvillighed, trækkraft, smidighed, lydbillede og økonomi! De er fuldt ud på højde med HDI, og hvad de ellers kalder dem.

Jeg er fuldt ud enig i, at Corolla 1,4 D-4D er en fremragende bil - men den er altså en klasse mindre end de to manden nævner som udgangspunkt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-01-2007 kl. 22:47

Omdrejnigsvillighed (280hk mininimum - klart), trækkraft (baghjulstræk! - ikke forhjuls-fedteri), smidighed (aha - 50/50 vægt - men det har toyota corolla da ikke, eller hvad ??) , lydbillede (ahhh , 6 eller 8 stempler - klart - hov ikke en flad 4 - forhåbentlig).
Det er sgu da min fars BMW 540i !!!!!!!!!
Hvad siger du Jacob ? En Toyota Corolla ?!?!? Jamen toyota Coroll/Avensis/Yaris er sædevarme og kopholder og rustgaranti og reklamer med 7 Bruce'r inden i (hvor de så end kan være).
Men jeg vil give dig Kasper, at Toyota er på højde med de franske biler, som du skriver ;=)

Du kan søge herinde med avanceret søgning. Sæt: Diesel og max. 300Kkr og se hvad der kommer ud. Prøv bilerne.

Kasper Skeldahl

Kasper Skeldahl
bruger siden
06-01-2004

22-01-2007 kl. 23:37

Ja jeg ved det er farligt at skrive - men jeg er også helt pjattet med Toyota, og jeg ved at det er noget af det bedste.... Grunden til at nogle folk tror at dette er et Toyota forum er vel at så mange i dag har fået Toyota og vil hjælpe andre over i samme sti?

MEN nu du spørger så vil jeg vælge en 407 SW med 1.6 motoren for den går længere på literen, trækker mere jævnt end 2.0 Hdi osv.
Desværre har begge motorer en smule traktor lyd. Min onkel køre i en 4dr. 407 1.6 HDi og den går såmænd ganske udenmærket.
Jeg ville ikke vælge en C5 fordi designet af den er desideret kikset, 407'eren er noget mere heldig bortset fra den store guldfiske mund, hehe...

Så vælg du Puggen - den holder vel også prisen bedst!

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2007 kl. 00:03

Ret sejt alligevel, at vi er 2 "Kasper S" med samme meninger =)

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2007 kl. 09:49

Jamen Toyota elskere hop nu ind i en luksus bil. Prøv dét nu istedet for at være så indspist. Prøv en herrestor ny tysker såsom en stor Mercedes, BMW 500-600 model eller Audi A6/A8 med ordentlige motorer med min. 6 stempler. Bank skønheden op på 200-250 km/t (adios toyotas). Eller bare cruise lidt hen ad gaden. Sid godt i lænestolen. Nyd livet. Hvem ligger mærke til en Corolla ? P-Vagten, måske ? Prisen er en anden. Sandt. Men Luksus koster. Stod jeg med 600-700Kkr, så stod der ihvertilfald ikke toyota sædevarme og kopholder og rustbeskyttelse i mine øjne.
Den med smidighed, trækkraft, motorlyd, osv mht en 10 år gammel BMW540i vs en spritny Corolla fik jeg ikke svar på. Men det giver jo også sig selv. ;=).
Prøv det nu i gamle forstokkede fanatikkere !!!!!!!!!!!!!!!
Måske kunne I overraske jer selv, og træde ud efter en køretur med et lykkeligt smil på.

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2007 kl. 11:29

Jeg har skam kørt 540i, og synes ikke det er noget særligt! Udover at pladsen er kneben, synes jeg, at bundtrækket er SKRÆMMENDE dårligt for så stor en motor - der er jo INTET riv i den, medmindre du vælger "sports-mode" på automatgearkassen og trækker den i begrænseren. Og så priser, værditab, reparationer og drift på sådan en - uha uha! Så: gammel BMW? Nej tak. Ny Toyota? Ja tak! Jeg sidder bedre, bilen er billigere - og måske er den ikke lige så hurtigt, men er mere smidig og letkørt, og fremfor alt mere økonomisk og billigere i drift!

Jeg har selv bla. en gammel Toyota fra 1980, som jeg selv har renoveret op til nystand, med 2 liters motor, m. Yamaha DOHC top og 2*40mm. dobbeltkarburatorer. Med K&N filtre på, lyder den dæleme mere lækkert hele vejen gennem omdrejningsregisteret end sådan en Bimmer. Og tro mig, folk de brækker nakken af led hvis man kører gennem en by! Så hvem ligger mærke til Bimmeren? Tankpasseren måske.

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2007 kl. 12:34

Et argument for at vælge en større HDI end 1,6´eren, kan du læse i det nye Bilmagasin. Der står, at der er en del vrøvl med dem og at de er gode til at bruge olie - omvendt er der ikke nævnt noget specielt om 2,0´eren.

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2007 kl. 15:50

Kom Kasper forbi i hans Psyko-lækre 1980 toyota med KN-filter (waaaauuv LARM! - er det 0,0 eller 0,5hk mere det giver i flg testerne ?), drejer folk hovedet og tænker: Han er nok på vej til huggeren så skidt som den lyder. ;=))

250-300Kkr sorteret efter HK:

Kia kender jeg ikke, men man får da noget kvantitet for pengene:
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=7325

C4'ern er heller ikke SÅÅÅ lille igen:
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=5971

Fabia'en er noget mindre end de 2 forrige, men får en del roser. Gensælger bedst af alle.
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4744

Den nye stilo. Her er jeg helt blank. Har aldrig kørt i den. Kun den grimme multipla. Den her ser fin og stor nok ud.
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=7159

Og en Corolla til toyota-folket. Ole O. siger den er go'.
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/search.asp

Der er jo mange flere. Men let nummeren og kom ud at prøve nogle biler.
Du SKAL. SKAL ! Ellers vælger du forkert.

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

23-01-2007 kl. 21:11

Hej Michael,

I februar 2006 skiftede jeg min 307 SW benzin ud med 407 SW 1,6 HDI. Dette valg har jeg bestemt ikke fortrudt, selv om min 307 var en 2,0 med 138 HK. Den lille HDI kører fatastisk og jeg savner ikke kræfter før vi over 140 kmt og det er sjældent.

Mht. til plads er der ikke mere plads i 407 end 307. Bagagerummet er lavere, men er mere dybt. Vi har et barn og der rigelig plads til barnevogn mm.

Hvis du vil have mere plads skal du nok vælge C5, men vil du have gode køreegenskaber, så tror jeg det er 407, du skal vælge.

Til oplysning har jeg haft 4 stk Peugeoter og der har aldrig været nogle problemer med dem.

mvh

Thomas

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

23-01-2007 kl. 23:13

nu ved jeg godt at en Volvo V50 Diesel har PSA motor MEN den er af langt bedre kvalitet end Pug/Citroën og meget federe og en V5+'er er en en rigtig dejlig bil (har ikke prøvet i Diesel men en T5'er)

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2007 kl. 04:00

Jan S: Hvor moden synes du selv den kommentar var? Eftersom du ikke har set bilen. Udover, at det er en meget sjælden model, er den renoveret til en stand, der er bedre end den, en ny PSA vogn leveres i. K&N er ikke monteret for ydelsens skyld, den er der i forvejen, men for lydens! Du har tilsyneladende aldrig kørt en vogn, der er monteret med to dobbeltkarburatorer.
En som dig, må være komplet ignorant over for gamle/klassiske biler - så skal vi ikke sige, at det er godt den er min - og at du er uden for pædagogisk rækkevidde hvad det angår.

Nu røg vi fra emnet igen...

Jørgen Beck-Nielsen

Jørgen Beck-Nielsen
bruger siden
04-04-2005

24-01-2007 kl. 09:07

Du kan roligt købe en C5 1.6 hdi i Weekend-modellen. Jeg har selv en fra februar sidste år og kørt 25.000 km. Den kører fortræffelig og der en masser af plads i den. Glem alt om dårlige franske biler, det er en saga blot.

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2007 kl. 09:44

Stakkels Kasper.
Humor har du ihvertilfald ikke *suk*.
Modenhed og fake KN-filter-lyd ? Hvorfor køber du ikke bare en bil med en motor der fra starten af har en lækker lyd ? Dobbelt karburator på en 2.0. Oh-la-la. Synes nu bedre om Brødrene Bisp's 3-dobbelt Weber, der ulmer sært :=O. Jeg giver mig. Din bil yder garanteret mere end 540i'ens 286hk :=P. Men, en stur stur rørhale og mørke baglygter og skørter og terninger i forruden, det har den garanteret. ;=)
Jeg driller bare. Du er glad for din bil. Og det er det vigtigste.

Til dig Michael. Jeg er selv ny-frelst diesel mand. Tro mig. Du gør det rigtige.

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2007 kl. 14:43

Humor har jeg rigeligt af, dine udtalelser fremstår bare ikke altid lige klart ironiske eller humoristiske, eller hvad nu din plan var.
Modenhed og K&N fake lyd? Hvad har det lige med hinanden at gøre? Til så gammel en Toyota, er det umuligt at finde stumper - og da den originale luftfilterkasse var ubrugelig under renoveringen, var der ikke andre løsninger. Motoren har skam en rigeligt lækker lyd fra starten, den bliver blot forstærket med de andre filtre. Udover dette, fremstår bilen helt originalt - så Wunderbaum´en, terningerne og fake-rørhalen må blive på din drømme-bimmer.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

24-01-2007 kl. 22:57

dårlige franske biler en saga blot? NEJ

ifølge en ny test af bilmærker ligger franske biler meget lavt (har ikke selv haft mulighed for at læse pågældende test) og det er især elektronikken der er ustabil og kvaliteten er ikke på fjern øst (koreansk/japansk)/tysk/svensk KLASSE

Profil slettet

Profil slettet

25-01-2007 kl. 13:43

Koster en splinter ny ikke under 300K?

Profil slettet

Profil slettet

25-01-2007 kl. 19:46

For det første har jeg ikke nogen Crown. For det andet, kan jeg ikke se hvad mit efternavn skal her - hvor du så end har fået fat i det. For det tredje, hvorfor er det så MINE indlæg der sætter sindene i kog - og ikke dem jeg besvarer? Lige pt. er det i hvert fald dig, der spammer foraet med ligegyldigheder.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

25-01-2007 kl. 23:03

ja PSA har mange fejl (ved ikke med Renault - som ikke er et PSA produkt) så det er nok derfor det bliver en Toyota/BMW diskution nu skal det lige siges jeg er Toyota fan MEN der findes altså også andre mærker (bare l***** ikke går for meget istykker)