Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2007 kl. 14:53

Ja 850, eller S70. En endnu nyere bil og der kan du få en 2.0 til de penge, i hvert tilfælde

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2007 kl. 18:00

Volvo 940 er absolut en fremragende bil, set i relation til de behov du beskriver. Bilen er ganske vist lidt gammeldags i konstruktion, men til gengæld har den ikke nogen deciderede svage punkter. Bilen er konstrueret til at bluive brugt, og den tåler generelt hårdt brug. Når nu du skal køre med hestetrailer, så skal du ubetinget gå efter en med turbo-motor. Den har rigeligt med moment til at trække. Det kan ingen af alternativerne leve op, når nu økonomien også spiller en rolle. En Volvo 850 med 2,0 motor er ikke et alternativ med dit behov. 940 serien er galvaniseret, så den ruster ikke mere end 850´eren. I tilgift er bagklappen af aluminium, så der er rust ikke noget problem. Benzinøkonomien er på ca. 9-10 km/l, ikke imponerende, til gengæld er reservedele generelt meget billige, også billigere end andre anerkendte bilmærker.
Bilen må som standard 1600 kg på krogen, men kan med et forstærkningssæt (til ca. 3-400 kr) vejes op til 1800 kg. Bemærk også at, hvis man er lidt større end alm. størrelse (i såvel højde som drøjde) så er sæderne i 940 en tak bedre end i 850.

Held og lykke med din søgen.

mvh

Jes H

Henning Hansen

Henning Hansen
bruger siden
06-01-2004

21-01-2007 kl. 20:01

Hej Jens

Jeg har selv en Volvo 940 Classic fra 1995 med lavtryksturbo. Jeg kan ikke genkende påstande om, at dens køreegenskaber er horrible, jeg synes det er en stabil og behagelig bil at køre i.

Jeg har være sydpå et par gange med en campingvogn på krogen, og bilen trækker som en drøm - også igennem alperne. Ingen problemer med at den bliver træt eller varm.

Modellerne med lavtryksturbo er gode til at slæbe med vægt på krogen, fordi turboen er med helt fra bunden, så bilen har et godt bundtræk.

Held og lykke med bilvalget

Mvh Henning

Henning Hansen

Henning Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-01-2007 kl. 12:23

Det er Volvo's egen 2,3 liters benziner. Så vidt jeg ved er det grundlæggende den samme motor som danner basis for både modellerne uden turbo og dem med den "rigtige" turbo. 2,3 med lavtryksturbo sidder bl.a. i 940 Classic modellerne.

Med hensyn til køreegenskaber, så er min st.car. født med ekstra stabilisator ved bagtøjet, hvilket skulle give bedre køreegenskaber, med en mere stabil beliggenhed. Jeg mener det blev standard omkring 1995.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

24-01-2007 kl. 23:09

hvis jeg havde valget mellem 940 og 850 så vil jeg ta en 5 cylindret 850 Turbo (en rigtig Volvo har turbo) or not lol arh spøg til side jeg synes helt klart bedst om 850'ern den er smartere og mere moderne end 940'ern og forhjulstrukken

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

25-01-2007 kl. 22:54

der er ikke noget der hedder S/V90 det er nok S/V70 du tænker på

Christian Marcussen

Christian Marcussen
bruger siden
24-10-2003

27-01-2007 kl. 12:16

Hej Jens Kr.

Nu har jeg læst alle indlæggende omkring Voloen her, og ja en volvo er en ganske god bil og en 940 meget solid. Men den er som nævnt før MEGET gammeldags. Og du kan få langt mere velkørende biler for de penge.
Jeg vil klart tilslutte mig morten og anbefale en Audi A6 eller en BMW 5, de kører klasser bedre end en 940. F.eks. kan du få en Audi A6 2,6 V6 fra 96/97 med et pænt km tal og klima for de penge.En BMW 5 serie E39 er dog ikke inden for rækkevide med 130t.Men ellers er som tidligere nævnt en 850 og en mere moderne bil. I det mindst vil jeg anbefale dig at prøve en Audi, BMW eller 850 inden du køber en 940.
Mvh

Peter Pedersen

Peter Pedersen
bruger siden
06-01-2004

27-01-2007 kl. 23:24

Hvad men en mondeo 2,0 eller 2,5 der masser af bil og køreglæde for pengene

Kennet Christensen

Kennet Christensen
bruger siden
24-07-2006

14-08-2008 kl. 08:08

Hejsa. Du kan sagtens købe dig en 940. Det jeg har læst her med deres rust, er ikke noget jeg er enig i. Langt de fleste 940 har været kørt af fornuftige voksne mennesker, der har passet godt på deres dyre bil. Det ses tydeligt på de fleste. Få dig en fdm att inden du beslutter dig. De penge kan være givet godt ud. Med hensyn til din trailer med heste, kan en 940 uden turbo godt klare arbejdet. En volvo 850 er en meget dejligere bil at køre i, men den koster ca 50% mere i reservedele. Det kan mærkes MEGET når noget går i stykker. Få du dig bare en 940, den er også nem at sælge igen, og vil give dig mange gode km. Håber du kan bruge det til noget, og god jagt :)