Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2007 kl. 01:13

Hej Lars. Jeg vil ikke kloge mig i de modeller du nævner, da jeg ganske enkelt ikke kender ret meget til nogen af dem. Derimod vil jeg sige at du bør tage en Ford Mondeo med i dine overvejelser. For 80-100.000 kr. kan du få en '98-'99'er 2.0 Expressive med bl. a. aircon, sædevarme, varme i forrude +++ og 130 hk. Og med en kilometerstand på ca. 150-160.000. En driftsikker bil, med masser af plads.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten Munkager Knudsen

Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004

19-01-2007 kl. 08:22

Hej Lars

Til det budget som du har til rådighed vil jeg ikke anbefale at købe nogle af det biler du kigger på, af den simple årsag at de bliver over 10 år gamle og har kørt en del. Misforstår mig ikke, man kan helt sikkert finde nogle gode eksemplarer som vil holde længe og kører super.

Hvorfor kigger du ikke på en Ford Focus stc. istedet for - da den kom frem var den en af det bedste i klassen. Du finder en del af dem i dit prisleje, se fx:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1125946&page=1

Jeg må indrømme jeg ikke kender så meget til Ford Focus især ikke disse årgange, men jeg syntes faktisk man får en fornuftig bil til prisen. Glem ikke at AirCon er et 'must' i dag med småbørn.

Der er sikkert også masser af andre altnernativer hvor du får en væsentlig nyere bil, med højere sikkerhedsniveau og lavere vedligehold end netop dem du har listet op.

God weekend

Morten

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2007 kl. 23:11

Der skal ikke herske nogen som helst tvivl om at en BMW er en fed bil, men helt ærlig Kasper. Hvis at vælge Mondeo fra pga. benzinøkonomi, kontra en BMW, det lyder ikke som det mest holdbare argument. Jeg har selv ejet en Bimmer, vel at mærke ikke en af de nyeste, men benzinokønomien i den kunne vel knap måle sig med dieselforbruget på en Sherman-tank! Ligeledes argumentet for reservedelspriser, Ford kontra BMW!?!? Mondeo kører så mange flere af at det er muligt at holde priserne på et niveau, hvor alle kan være med, modsat den anden tyske kompetant fra Bayern, hvor selv mindre reperationer koster spidsen+midten af en jetjager. Sikkerheden i en Mondeo mener jeg nu nok kan måle sig med niveauet i den BMW der kan fås for det skitserede budget på 50-100.000 kr. For den vil uden tvivl være af en ældre årgang. For en ting kan BMW'en brillere med kontra Mondeo. Den holder nok gensalgsværdien bedre, da den vel nærmest kan betragtes som et liebhaverkøretøj. Bare lige min uforbeholdne mening. Rigtig god weekend til alle!!!

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

19-01-2007 kl. 23:22

Volvo V40, Toyota Carina E/Avensis eller (en Avensis st car kan altså godt findes for under 100k) Mazda 626 (kan fås som 7 pers) er mine bud