Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
20-09-2006

16-01-2007 kl. 20:39

Jeg mener du bør købe en benzin model, dieseldrift kvæver længere ture og om vinteren ved minussgrader ca 30km før den er gennemvarm og drifttemperatren er optimal, oliefilmen bliver simpelthen skyllet af cylindervæggen ved småture, hvilket betyder motoren bliver slidt meget hurtigere, du vil også opleve at kabinen ikke bliver ordentlig varm, selvom der ofte er monteret et ekstra oliefyr eller varmeelementer i køleslangen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
20-09-2006

16-01-2007 kl. 21:30

ved det egentlig ikke hvad man gør i udlandet (store diesel lande er vist frankrig der har et noget varmere klima, ja men der kører selvfølgelig mange dieselbiler ud over disse lande). "Problemet" er diesel er mere effektivt, dvs energien i en liter diesel er større end samme mængde benzin, derfor tager det længere for en diesel at blive varm, hvis der er en sælger der siger en moderne diesel sgatens i længden kan tåle konstante småture på 5-10 km er det en gang salgsgas af rang, netop fordi den er længere om at opnå drifttemperatur
PS jeg var selv interesseret i en diesel lige indtil jeg hørte fra FDM at reperationer på kr.25-40.000 ikke er unormale på high tech diesel motorer inkl franske og vw TDI motorer

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2007 kl. 19:38

Lol. Så meget snak frem og tilbage, istedet for fokus. Specielt Jan Nielsen P.S.(!) ævl om en forventet regning på 25.000kr-40.000kr for en dieselmotor. "Jeg så det selv i ekstra bladet !". Hvorfor ikke 100.000kr, det er da et pænere tal.
Problem: Korte ture
Løsning: Oliefyr
Køb dig et en oliefyr=motorvarmer med fjernbetjening. Start den når du putter ungerne i tøjet eller laver kaffen. Når i går ud i bilen i garagen, så er den klar og dejlig. Uanset om det er benzin eller diesel. Diesel moment. Mmmmm.
En diesel Skoda, Toyota, Peugeot eller BMW er ligesom VW'en heller ikke så ringe endda, SELV med en old-gammel TDI motor der meget snart (a-la Johova's vidner, at jorden snart går under) skal bekostes for 40.000kr på :=P .
Ja, jeg er hemmelig agent for fyr til biler ;=)

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
20-09-2006

17-01-2007 kl. 21:29

Til Carsten tusind tak for dine smukke ord, men ... det er desværre ikke noget ævl, men info fra FDM teknisk, prøv at ring og snak med dem om diesel og reperationer, HDI TDI osv motorer kører fint ...så længe de kører under optimale forhold, hvis f.eks diesel pumpen står af som FDM ser ofte hvilket medfører metalspåner i indsprøjtnings
systemet... dette medfører of en del-reparationen på indsprøtningsanlægget typisk pris 8000 -12000, når det så ikke virker ordentligt alligevel skal alt skiftes det er der prisen ofte kommer på 30-40000kr FDM har set det ofte

(Iøverigt til en del VW TDI'er fabriksudstyret med et oliefyr eks Touran desværre får man ikke selv lov at styre det, uden en meget dyr software update) min kollega har en, han har nogle gange bakket i snevejr, hvilket kan blokerer udstødningen fra dette oliefyr (svarer til en Webasto) de gange er har den ikke blevet ordentlig varm før efter 20-30 km

Iøvrigt ligger reparationer på diesel motorer på et langt højere prisniveau når der problemer

PS løb aldrig tør i en diesel, pumpen der yder 2000bar tager nemt skade da den ikke mere bliver kølet af diesel'en

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
20-09-2006

17-01-2007 kl. 21:39

Carsten jeg glemte at skrive det sker ikke for "alle" diesel køretøjer (men det var ligesom underforstået nok for de fleste der læser her) det er også langt fra alle biler vor toppakningen går, ikk ...

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
20-09-2006

17-01-2007 kl. 21:46

Hej Jan Sørensen (undskyld jeg kaldte dig for Carsten :-)) men du må gerne sende noget feedback på mit indslag alligevel, det virkede som om det ophidsede dig jeg sagde prisen på reparationer kunne blive skyhøje ...