Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
13-01-2007 kl. 15:34
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
13-01-2007 kl. 15:36
Glemte lige at skrive, at eneste problem, som jeg umiddelbart kunne finde ved bilen, er udsynet bagud - det er mildest talt elendigt, men mon ikke man kan vænne sig til det.
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
13-01-2007 kl. 18:46
Med venlig hilsen Kim
Profil slettet
13-01-2007 kl. 22:38
Vi har været meget tæt på at købe den, men kom frem til vi ønskede en større bil. Der er problemet med tankdækslet der ikke altid kan åbne, samt instrumentbordet der knirker. Ellers fed bil. Ærgeligt den nye 4dørs ikke kommer, da den i min verden er betydeligt pænere.
Rasmus Langballe
bruger siden
11-05-2004
14-01-2007 kl. 01:07
Jeg er meget tæt på, at købe en 1,8 sport. Det jeg er meget interesseret i at høre nærmere om, er specielet brændstofforbruget - lever det op til producentens skrivelser? Desuden kunne det være rart, at høre nærmere om pladsen i kabinen? Kan det lade sige gøre, at have et barn samt barnevogn i vognen etc., eller er den udelukkende til 'sporty' brug?
Endnu engang, tak for svarene!
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
14-01-2007 kl. 02:03
Jeg var selv en anelse bekymret omkring pladsen på bagsædet, jeg (på 186 cm) har kun prøvesiddet bagsædet og håret får kontakt med beklædningen på bagerste tagstolpe. Ellers ingen bekymringer omkring pladsen på bagsædet, og man synker jo gerne lidt ned når man har kørt lidt. Senere kørsel med familien har helt fjernet den bekymring da alle var tilfredse med pladsen, det er så med mig og konen (176 cm) foran, datteren på 17 (172 cm) og sønnen på 14 (188 cm) på bagsædet.
Bagagerummet er ret stort hvilket jo ikke er nogen garanti så om der kan være en barnevogn må komme an på en prøve, jeg vil dog blive overrasket hvis der ikke kan. I de nyeste modeller som min er der intet reservehjul men noget skum og en kompressor med, så bagagerummet sluger 485 liter hvor noget af pladsen er under gulvet hvor reservehjulet plejer at ligge.
Den er ikke udelukkende til ”sporty” brug, på den længere jeg kørte torsdag fremstod den som værende ganske komfortabel. Den er både mere sporty og mere komfortabel end den Civic 1,4i S sedan som den afløste, men kommer du fra en stor limousine vil du sikkert syntes noget andet.
Med venlig hilsen Kim
Bent Larsen
bruger siden
19-09-2006
15-01-2007 kl. 22:01
Efter 2½ måneds kørsel i min sportsmodel er jeg stadig fuldt tilfreds.
Med hensyn til brændstofforbruget er det nok rigtigt, at det er svært at opnå de 15,2 km/liter. Jeg har dog haft et par lange 100 km's ture, hvor det sagtens kan lade sig gøre.
Hvis man sætter kørecomputeren til at vise brændstofforbruget, kan man se, hvor man sluger benzin. Det er ved acceleration i 1., 2. og 3. gear. Hvis man trykker lidt mindre hårdt på speederen og skifter tidligere til højere gear, sparer man på benzinen.
Men - da jeg havde kigget på det et par gange frem og tilbage til arbejde, syntes jeg alligevel, det var sjovere at køre rigtig bil :-).
Alt i alt - en fantastisk flot designet bil med god plads også på bagsæderne og rigtig megen køreglæde.