Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
13-01-2007 kl. 00:00
Profil slettet
14-01-2007 kl. 02:11
Har du prøvet den helt nye Opel Corsa...
Helt sublim bil
Hilsen John
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
14-01-2007 kl. 10:51
Den var de ret glade for.Den kørte godt og friskt. De havde ikke så mange problemer med den. Det var kun så noget med førersædet der gik i stykker når man skulle rykke ryglænet frem og tilbage og så nogle diverse ting i småtteri-afdelingen. Men ikke noget alvorligt var der med den.
Nu skrev du jo selv noget om fanatisk Toyota-mand. Men jeg må ærligt indrømme at jeg er overbevist om at Toyota holder bedre samlekvalitet i forhold til 207, men jeg vil godt indrømme at der ser nok bedre ud i Peugeot.
Det der med garantien lyder da meget godt. Ingen tvivl om det. Men det er jo for at holde på kunderne i værkstedet de gør sådan.
Så hvis du kører 30000 om året, når du også at betale temmeligt mange penge på deres værksted for hver service i de 7 år. Og så er det jo kun Motoren de dækker mener jeg.
Så jeg ved ikke hvor meget den garanti er værd.
Men det er jo en smagssag. Men helg og lykke...
Profil slettet
14-01-2007 kl. 23:43
Dette er ikke et oplæg til flere diskussioner, blot en konstatering af realiteterne.
Er du skudt i bilen, så køb den - men du spørger efter erfaringer, og til det kan jeg kun referere til de fejlstatistikker (ADAC, TÜV etc.) du har henvist til selv et utal af gange: franske biler ER af en lavere kvalitet end europæiske, og japanske biler i særdeleshed. Hvad design, køreoplevelse og materialevalg angår, er det kun at sige: smag og behag!
Profil slettet
14-01-2007 kl. 23:48
Profil slettet
15-01-2007 kl. 08:08
Profil slettet
15-01-2007 kl. 09:35
Jeg havde en Peugeot 206 fra ny og havde da også nogle problemer, men må sige at deres motor virker godt, trods små fejl...
Men det kan nok ske med alle biler... Vi er nok lidt farvede herinde allesammen... jeg er f.eks. til Opel... hehe
Men prøv de forskellige biler så som corsa og yaris og 207 og kig og mærk på det indvendige og kig efter alle de små ting... Som hvordan døren er skruet sammen og hvordan de virklig ser ud.
Man har en tendes til at se de pæne når de er helt nye uden egentlig at kigge efter..
hilsen John
Søren Christensen
bruger siden
06-04-2005
15-01-2007 kl. 11:29
Det er en meget besynderlig tråd den her!
Du spørger på erfaringer, men når der kommer kritik af mærket forsvarer du med næb og kløer!!! Det er da ikke særligt open minded.
Og alt mærke fanatismen: At jeg har EN eller TO dårlige oplevelser med et mærke betyder ikke at det er noget lort - heller ikke fordi min mormors fætter i 3. led også har haft problemer. Sorter lidt i jeres personlige smag og pil noget mere objektivt ud! Tak.
Profil slettet
15-01-2007 kl. 17:23
det med brand var der mange der trak sig væk for peugeot bilerne. men vw og audi, volvo har os haft problemer med brand det bar ikk kommet så meget frem i avisene osv.
service kan jo være dyre men det kommer jo an på så meget din køre måde f.eks. men i bund og grund er de gode til at kalde deres biler til kampanjer osv hvis de finder en beder løsning. så det et godt køb i sted for sådan en japser.
Profil slettet
16-01-2007 kl. 00:11
Profil slettet
16-01-2007 kl. 09:19
Ville lige påpege at min 206'er var dyre i service og reservedele end en Vectra er...
Bare så du lige ved det...
Hilsen John
Profil slettet
16-01-2007 kl. 13:49
Jan Nielsen
bruger siden
20-09-2006
16-01-2007 kl. 14:10
Profil slettet
16-01-2007 kl. 14:23
Profil slettet
16-01-2007 kl. 15:55
Profil slettet
16-01-2007 kl. 16:14
Hybrid Diesel
Partikelfilter
AFIL - Sporskifte advarsel
AMWAR - Regulerbare støddæmpere
Hydractiv 4 - Aktiv affjedring
Active - NUL KRÆNGNING I SVING
Skal vi nævne nogle af de ældre innovationer:
Forhjulstræk(Traction Avant)
Hydrauliske bremser(DS)
Semi automatisk gearskifte(DS)
Hydropneumatik
Tandstangsstyring
OSV.
Temmelig plat diskussion herinde. Fatter ikke at folk kan hidse sig sådan op over en bil.
Profil slettet
16-01-2007 kl. 16:16
Profil slettet
16-01-2007 kl. 18:52
Går du efter det bedste inden for driftsikkerhed kommer du altså, i den priskategori du nævner, ikke udenom japanerne eller f.eks. Opel, som virkelig har oppet sig gevaldigt og ligger flot. Den del af os, som så vælger bil ud fra de ting, som ikke kan gøres op som rigtigt eller forkert er så større eller mindre fra person til person - f.eks. ville jeg aldrig overveje hverken en japaner eller Opel - eller franskmand for den sags skyld :-) Men til dit spørgsmål om driftsikkerheden hos franske mærker siger fakta altså, at de ikke er på omgangshøjde.
Jan Nielsen
bruger siden
20-09-2006
16-01-2007 kl. 20:09
(se evt også tidligere Motor magasiner med autoindex'er og check Peugeot) jeg mener ikke de er taget ud af den blå luft da oftest mere end 20.000 har svaret
Jan Nielsen
bruger siden
20-09-2006
16-01-2007 kl. 20:15
Profil slettet
16-01-2007 kl. 21:23
Jeg har nu kørt i ca. 8 franske biler og der har ALDRIG været problemer ud over sædvandlige. Jeg har flere mekanikere i familien og laver selv biler. Kender 5 der kører C5 og kan slet ikke kende det dårlige billede i tegner af PSA.
FAKTA ER AT ELNETTET I EN PSA STAMMER FRA BOSCH som i alle mulige tyske biler. Tag dog og gå ud og se hvor delene i en PSA bil stammer fra og udtal jer så igen.
Derudover reparerer jeg selv biler.
I bør have erfaring med de bilmærker i udtaler jer så skråsikkert om.
Og undersøgelser som FDM´s er subjektive. Altså hvordan føler du din bil er? Hvis du så konstant får at vide at din bil er noget lort skal der ikke meget til.
ADAC, TÜV og Autobild giver PSA gode karakterer på alle fronter. Det samme gælder JD power Tyskland.
Ville nogen f.eks. stole på en undersøgelse som som Kasper S lavede om franske biler? Er han objektiv?
Og til Lars, PSA var først med samtlige af de innovationer som jeg tidligere har nævnt.
Jan Nielsen
bruger siden
20-09-2006
16-01-2007 kl. 21:47
PSA er under pres fra konkurrenter det tvinger dem til at spare hver en øre, ligepræcis elnettet i Peugeot er fejl årsag nr 1. deres stikforbindelser er simplethen elendige og mange steder ikke engang fugt tætte
Profil slettet
16-01-2007 kl. 22:36
2005 ADAC er her:
http://www.weltzeituhr.com/reise/adac-pannenstatist2.shtml
Det bliver spændende at se 2006, når den er klar ! Autobilds statistik så jeg kun i overskrift, da hele rapporten koster penge at downloade. I overskriften er de franske og italienske mærker dog nævnt i "Flop-10".
Mht erfaring, så er det nok ikke så dumt at høre netop leasingselskaberne, som ejer flere biler af forskellige mærker end nogle andre i Danmark, og dermed kan foretage en rationel vurdering af fordele/ulemper mærkerne imellem. - deres udsagn er ikke til at tage fejl af.
Hvorfor elnettet, på trods af samme underleverandør, ikke fungerer i PSA, aner jeg ikke, og det gør de vel heller ikke selv?
Profil slettet
17-01-2007 kl. 00:06
Lad være med at spørge, hvis ikke du kan klare sandheden.
Profil slettet
17-01-2007 kl. 01:10
Du virker i øvrigt også så overbevist, så hvorfor i det hele taget oprette denne tråd? Du vil jo ikke høre på de argumenter folk kommer med, medmindre de er enige med dig.
Profil slettet
17-01-2007 kl. 01:42
Du behøver ikke modargumentere overfor mig, Kurt, det står trykt - og du kan bestille en kopi af bladet på www.bilmagasinet.dk
Jan Nielsen
bruger siden
20-09-2006
17-01-2007 kl. 13:41
Profil slettet
17-01-2007 kl. 14:10
Profil slettet
17-01-2007 kl. 16:21
Den franske bilinspektion viser at franske Citroen er bedste mærke. Ityske Tüv er de heller ikke ringere end andre mærker. Xantia er bedste europæiske bil efter C- klassen, Xsara er i ADAC blevet kaldt en europæisk japaner.
Tyske 100.000km viser heller ikke at franske biler er dårligere end andre
www.autobild.de
Her kan man også finde seriøse brugtbiltest.
Profil slettet
17-01-2007 kl. 18:53
http://www.autoweek.nl/myreviewautoindex.php?merk=Peugeot&serietotaal=207&sorteren=4&submit.x=40&submit.y=7
Profil slettet
17-01-2007 kl. 21:09
Til Michael J har jeg kun 1 sidste ting at tilføje i denne tråd, før det går i selvsving: Jeg vil give dig den sidste statistik, som du så selv kan vurdere som værende sand eller påny manipuleret - i hvert fald er den udgivet af Autobild og indeholder Tüv-resultater, som du jo selv skriver er troværdig information. Det er interessant læsning, med (Igen) Peugeot og Fiat på en delt sidsteplads. Citat "Det kan kun blive bedre"
Tror du så stadig vore argumenter bygger på opdigtede usandheder, eller er der måske noget om snakken? God læselyst:
Auto-Bild Qualitätsreport 2006
http://www.mazda-lenselink.nl/images/Autobild_Tevredenheid.pdf
Profil slettet
17-01-2007 kl. 21:20
Hvor mange franske biler har du haft? Hvis du kigger på linken som jeg tidligere har henvist til kan du se ejere af 207 give deres karakterer. Det mindste der bliver givet er fire ud af fem stjerner.
Hvis du læser det sidste Autobild inden jul, vil du se en katastrofal 100.000km test af Touran. Derudover vil du se at 307, MAZDA6 og VW Touran er de biler som autobild for flest klager over. Tja, Mazda 6 ruster åbenbart mere end en 323 gjorde i 80´erne. Og prøv lige at nærlæs kvalietets rapporten.
Profil slettet
17-01-2007 kl. 21:38
Men Kurt: der er da ikke nogen der sviner dig direkte til! Vi griner bare lidt af, at du spørger efter folks erfaringer - og så prøver du bagefter at modbevise dem?! Hvis ikke du vil høre på andre, så skal man ikke spørge.
Læser man dine indlæg fra sidste år, er det heller ikke just rosende ord, der falder om det franske mærke (som jeg i øvrigt selv har to eksemplarer af - godt nok elektriske salt/peberkværne, der indtil videre ikke har haft større fejl i el-nettet).
Profil slettet
17-01-2007 kl. 21:53
Og er der nogen der kan svare på, hvorfor det kan hidse folk op at man vil købe en fransk bil?
Profil slettet
20-01-2007 kl. 14:25
Men skidt pyt.....
Skal du bruge et godt tilbud, så giv mig et praj.
5124 4349
Profil slettet
20-01-2007 kl. 14:27
Nu har jeg efterhånden sendt en del af disse på gaden.
DER HAR INTET - INTET, VÆRET MED NOGEN AF DEM.
En god bil. Men der er selvfølgelig heller igen anden udvej. Den skal løfte en tung tung arv..!!
Profil slettet
24-01-2007 kl. 23:55
God jagt med Peberfløjten!
Profil slettet
25-01-2007 kl. 03:24
Prøv at læs denne artikel fra Bilbasen her...
http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=5251
Synes det siger lidt om det med franske biler og de er altså rimelige nye biler de skriver om...
Bare sådan nu der skrives så meget om kvalitet her...
Hilsen John
Profil slettet
25-01-2007 kl. 17:42
Må sige at der er mange problemer med 407 også, skal se om jeg kan finde den artikel jeg læste et sted på nettet...
Men ved ikke med 207, dog skal det siges at Peugeot direktør har officelt meddelt at deres elektronik skal forbedres med 75 % over de næste 3 år fra 2006 af. Fordi den er for dårlig.
Så de ved der er nogle problemer og de bliver løst, men det vil igen formentlig betyde dyrer biler.
Hilsen John
Jan Nielsen
bruger siden
20-09-2006
09-02-2007 kl. 11:35
09.02 - kl. 9.50
Af: Thorkil Sevelsted
Den nye chef for PSA Peugeot Citroën, Christian Streiff, er ikke en mand, der stikker noget under stolen. Han er kendt for sine analytiske evner og for hurtigt at kunne gennemskue problemerne i en virksomhed. Nu har han kigget PSA efter i sømmene og er klar med en plan.
Nu er det jo ikke sådan, at Streiff overtager et fallitbo, og han begynte da også med at give sin forgænger Jean-Martin Fols den anerkendelse, han fortjener, ved i sin 10-årige regeringstid at have øget salget med 60 procent gennem lancering af en række højst succesfulde modeller som Peugeot 206 og 307, og Citroën Picasso og Berlingo/Partner.
Streiff konstaterer imidlertid, at der under den kraftige vækst er sket et skred i både kvalitet og omkostninger, og det skal der gøres noget ved nu. Desuden skal der mere fart på udvikling af nye modeller, som i højere grad svarer til kundernes forventninger.
Dertil har han oprettet en række tværgående departementer for produktudvikling og planlægning, produktion og logistik, overordnet strategi samt fælles indkøb.
Nu skal alle hoveder lægges i blød, og om et halvt år vil Streiff fremlægge resultatet i form af et overordnet koncernprojekt med klart definerede mål for alle firmaets afdelinger.
Profil slettet
13-02-2007 kl. 16:45
Profil slettet
14-02-2007 kl. 17:11
Tue Klinggaard
bruger siden
17-01-2005
27-03-2007 kl. 09:49