Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2007 kl. 10:09

har prøvet 1,6D commenrail motor i en Citroen C5 st.car og var meget imponeret over momentet den havde i flere situationer(nøjagtig samme motor, PSA koncern), jeg kører selv VW Passat 1,9D og den har samme moment, hvis du ellers vil blive tilfreds med pladsen i denne bil vil jeg mene at 1,6D er en ganske udmærket kombination, km antal og motorvej, kræver næsten en diesel, god fornøjelse med dine overvejelser

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

07-01-2007 kl. 14:36

Claus N. har vist aldrig prøvet PSA/Fords 1,6 diesel. Det er måske verdens bedste "lille" dieselmotor. Den har 109/110 hk og 240/260 nm afhængigt af om overboost er on/off i optil 30 sekunder. Det er en lille imponerende motor. Støjsvag og utrolig fleksibel motor. De kan lide af en ultra lille turbotøven ved start i lyskryds. Trækker igennem fra bare 1.500 omdr. Du kommer aldrig op i det røde felt!. Har kørt meget i Peugeuot 407 både 1,6 og 2,0 Hdi. Og den lille motor imponerer mig gang på gang. En perle.

Det er måske korrekt at værditabet kan blive stort på Volvoen. Det er trods alt en lille st.car. Men det er en designer bil efter parolen "less is more". Men lad være med at købe en spare model. Den skal have fuld.aut. klima og aluminium på instrumentbordet!.

Totaløkonomien kunne måske blive en tand bedre i Passat 1,9 Tdi.

Mvh Morten

Profil slettet

Profil slettet

08-01-2007 kl. 14:21

Så vil jeg da ikke tøve med, at foreslå en Toyota =) (Avensis 2,0 D-4D 126 stc. car) Her er gode rabatter at hente.

Profil slettet

Profil slettet

08-01-2007 kl. 16:22

Udstråling? I en Passat? Så har man da hørt den med =)

Jeg synes i øvrigt ikke man kan sammenligne Avensis/Passat med V50 på andet end prisen. Volvo´en har markant mindre plads, hvilket fx generer mig og mine over 2 meter i højden. Men; forskellige folk, forskellige biler.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

08-01-2007 kl. 23:07

en V50'er er en dejlig bil helt klart men jeg har det ikke ret godt med at diesel motoren er PSA "lævn" en Volvo med PSA motor NEJ TAK her fra (selv om det er en rost motor) så tænk på alle de elektriske fejl der er på PSA produkter

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2007 kl. 15:12

Volvo kender jeg ikke prisen på service, men prisen på Passat kender jeg, serviceinterval 30000 km og ca. kr. 2500,-, tandrem skiftes ved km 120000
hvis nogen kender prisen tandremsintervalskift på Volvo vil jeg gerne hører dette også.