Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
03-01-2007 kl. 13:48
Du kunne jo self også købe en fin lille Toyota Coralla, som Jacob har :=P
Mit råd er at prøve så mange forskellige biler og bilmærker indenfor dine krav.
Profil slettet
04-01-2007 kl. 00:15
Diesel. Altid Diesel. 3 fordele. 1) Du sparer over 1000kr i fuel om måneden. 2) Motoren lever længere. 3) TDI moment.
Om det så lige skal være Volvo eller VW. Det er en smags sag. Hvis du har 400Kkr+ (ud fra dine valg at skønne), så er der jo penge til en Audi eller BMW. Mine valg.
Japanerne tilbyder Honda og Toyota, samt et par mærker mere. Alle de nævnte fåes med kraftige Diesel motorer.
Prøv nogle ture i dem alle. Vælg LUKSUS, når du nu har chancen.
Held og lykke fra en der er pissemisundelig på at det ikke er MIG der skal ud at trykke den af i en lettere brugt BMW 500 model eller en Audi A6 TDI3.0.
Profil slettet
04-01-2007 kl. 21:57
Når man trykker på pedalen i en 170HK benziner EFTER at have fået over 400 moment af en TDI170 i nummeren; så tænker man: Øhh... skulle der ikke ligesom SKE noget i den hersens sløve øse (gab). Og var det ikke en Audi med fiskekutter-motor, der vandt et eller andet løb i Frankrig ?
Prøv det burst. Man bliver afhængig :=O
Er du til 111½% Toyota, så er der en 177TDI Avensis. Hvis det SKAL være Volvo, så vent indtil der kommer en mere prisrigtig og gennemtestet 170+ diesel turbo ud fra concernen.
Jeg ville nu hellere snuppe en lettere brugt BMW 500 model eller Audi A6 eller MB. De har klart mere stil end .... Octavia ???? (LOL)
Superb måske. Men Octvia-leverpostejs-bil ???? Havde du 250Kkr. Så måske Octavia. Meeeeeen. 400Kkr+ !!!
Kom nu af morfar-bil-skabet og prøv nogle fede øser for de 400Kkr+. Ikke være smålig.
VRUM VRUM - Lev NU ! NU !
Profil slettet
05-01-2007 kl. 10:45
Jeg overgiver mig. Jeg lovpriser nu sløve uøkonomiske og med kortere levetids - benzinmoter.
Hurtigere driftsvarm = ekstra energi spild ?
Jeg har fyr i, så jeg aner ikke hvad du snakker om. Måske er du en af brødrene Bisp med en Amazon med 3 dobbelt-weber, der ulmer sært. "FUK!", hvor er det god 111% værkstedshumor :=))
Sandt at volvo har en D5-185. Den er ganske fin. Har selv prøvet en S80 med selvsamme motor.
Her er lidt til drømmene. Jeg får råd om 25 år (hurra!) når 0.8Mkr kommer ud af min pens.ordn. Kom de i dag så var der jo altid nedenstående. Og S80'ern er med til dig Morten ;=)
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=7256
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=6570
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=6080
Profil slettet
07-01-2007 kl. 13:15
Jeg synes, du skal prøve nogle Passat'er. Du vil blive begejstret over den lækre kvalitet. De der skriver om artiklen fra boulevard-pressen (Læs: AutoBild) skal du ikke høre så meget efter. I det nyeste nummer af Auto, Motor und Sport, som er det mest seriøse og grundige bilblad i Tyskland, har de testet den seneste Golf (femmeren), og den opnår det bedste reultat (med mindst fejl) i klassen. Men der er mange, som ikke kan tåle, at VW er et utrolig populært bilmærke. Salgstallene og selskabets seneste regnskaber taler for sig selv.
God fornøjelse
Profil slettet
07-01-2007 kl. 20:35
Du følger da vist ikke rigtig med i, hvad der foregår...i Tyskland f.eks. har VW (kun kernemærket - altså uden Skoda, Seat og Audi m.m.) taget markedsandele fra de andre store europæiske bilproducenter som f.eks. Peugeot og Renault. Salget steg med over 10% i 2006 i forhold til 2005. Markedet som helhed oplevede "kun" en stigning på 4,1%. I alt solgte VW-mærket 3,39 mio. biler i 2006, hvilket er en stigning på 10% og rekord. Jo - så det går vist ret godt dernede i Wolfsburg. Dit postulat omkring Golf 5 dur heller ikke. Der var godt nok salgsmæssige startvanskeligheder, men det er et overstået kapitel, som du kan se.
Carsten Johannes Lopdrup
bruger siden
02-02-2006
07-01-2007 kl. 21:49
Profil slettet
08-01-2007 kl. 21:20
Jeg synes også, at det er flot, at Fiat har så stor en stigning i salget, men det ændrer ikke på, at VW tager markedsandele fra mange af de andre. Dine konklusioner omkring procentsatser er noget sludder. Det kan enhver da se.
Venlig hilsen
Frank
Profil slettet
09-01-2007 kl. 12:18
Venlig hilsen
Frank