Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

29-12-2006 kl. 11:03

Hey! Kender ikke Fiat men jeg har selv haft 2 Citroën Saxo VTS. Den kører godt. Lidt små problemer følger dog med. Især elfejl på ABS, airbags, startspære mv. Den er lille i kabinen. Men kører som en lille gokart. Min var en VTS Innovtion med aircondition (fungede fejlfrit) og havde 100 hk. Kunne trække fra mange større biler i lyskryds!. 0-100 på 9,3 sek. Kører du pænt kan du får den op på 18-19 km/l. Var aldrig under 15 km/l. Men sikkerheden er ikke godt. Fik kun 2 stjerner ved NCAP!. Og det er efterhånden en gammel konstruktion. Men du finder nok ikke noget meget sjovere til pengene. Personligt vil jeg hellere have en Saxo fremfor en 106. Kabinen virker mere "exclusiv", instrumentborden sidder højere dvs. der lidt bedre plads. Tjek at affjedring er OK. Den har svage bøsninger og kødben. Dækkene Michelin Pilot SX 185/55/14 er ret dyre cirka 1.200 pr. dæk!. Tjek at katalysatoren er OK. Min var brændt op efter 160.000 km og kostede 4.300 kr at skifte. Tror du skal undgå en Brian tunet model!. Mvh Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-12-2006 kl. 11:19

Der ville jeg nok vælge en Fiat Punto GT. Den er hamrende sjov at trille rundt i, og så sætter den de to andre til vægs, uden at geare ned. Hvis det er fordi du vil gøre lidt ud af dem, i form af lidt ekstra hk, så er puntoen bedst, da den nemt får 160-170hk, for ikke ret mange penge.

Standard har den jo 133hk, men det er drejningsmomentet i den lille 1.4 8Vér på 204nm der er sjovt.

Eneste problem med sådan en, er turboen/toppakning hvis den har kørt langt. Det bedste er at finde en der ikke er gjort noget ved, og som har kørt maks 90-100.000km.

Husk at se efter rust også.

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2007 kl. 21:55

hvis du skal have en hurtig bil som også er meget inspirende med sit røvsyge design og plastik initeør. skal du klart vælge en carina E 1,6 fra 97 med pava-tun. den kører ca 500 på toppen o-100 på ½ sec. og motoren holder. har set carina´ere der har kørt en milliard km. det eneste minus ved carinaen er at min lange trænæse ikke kan være der for frontruden *Griner*

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

06-01-2007 kl. 00:35

jeg vil passe lidt på med en 106 GTI forsikrings selvskaberne er ikke glade for der står GTI på bagsmækken jeg vil helt klart tage Puntoen og måske overveje en Mazda 323 F V6 med 150hk (kan ikke rigtig huske om det er en 2,0'er eller en 2,5'er)

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

07-01-2007 kl. 00:39

en Honda Civic synes jeg da heller ikke man går helt fejl når der er tale om sjove biler eller en Golf+ 150 TDI