Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

27-12-2006 kl. 07:58

Hvad med en BMW? Deres R6ér går væsentligt bedre end de andres V6ére, og den har stadig lyden.

Alternativt kunne man vælge en 330D.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-12-2006 kl. 09:48

Jeg vil også anbefale dig en Alfa 159. Du finder ikke en bil der køre meget bedre end den. Samtidig har den et hammer fedt design. Så er der dem der siger de er dyre i reservedele, hvilket heller ikke er den hele sandhed, da de ikke er dyere end alle andre mærker. 159 er en rigtig driftssikker bil, af dem jeg kender der har købt dem, er der ingen af dem der har haft problemer med dem. Så det vil jeg anbefale dig.
Hvis det ikke er noget så tag en Opel Vectra OPC...

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2006 kl. 18:44

Hvis du ikke vil på værksted hele tiden skal du hverken have peugeot eller citroen! tyske biler derimod

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2006 kl. 21:56

Hej Jan!

Jeg vil da også lige forsøge mig med et råd på vejen.

Alfa 159: Denne er en utrolig dejlig bil. Men udfra de alternativer du selv stiller op, virker denne alt for dyr. Desuden fåes denne kun med firhjulstræk, hvilket kun forringer brændstoføkonomien. Motoren stammer fra australske Holden, trimmet af Alfa. 5 stjerne i crashtest.

Opel Vectra: Denne lander mere i det prisleje du snakker om. Motoren er igen en perle, denne stammer også fra australske, og monteret turbo'er af Saab. Jeg ville i dette tilfælde vælge 230 hk, da denne giver fornuftig ydelse/pris forhold. Momentet er utrolig dejligt, med 330 nm. v/1800 omdr.!Samtidig har den store udgave problemer med at overføre kræfterne til vejen, hvis ikke hjulene står i "ligud" stilling. 4 stjerne i crashtest.

Ford Mondeo: Dejlig bil, og samtidg den som giver mest bil for pengene. Motoren er fin, dog ligger momentet sent på den, og er relativt lavt(280 nm. v/4900 omdr.), sammenlignet med de 2 ovenstående. Bilen har gode køreegenskaber, og et fint styretøj. Sikkerheden er fin nok, dog uden at være på højde med de nyeste biler. 4 stjerne uden alarm fra selestrammer.

Hyundai Sonata: Her får du rigtig meget bil for pengene, hvis du ser på motor, bilens størrelse og udstyr. Når dette er sagt, synes jeg bilen er lidt trist. Design er en smagssag, men prisen er jo også utrolig fordelagtig. Motoren er den største, udfra dem folk og du selv nævner. Dog bliver du pålagt et automatgear, hvilket den dog trækker fint. Sikkerheden i bilen er for ringe! Kun 4-stjerne efter 2. forsøg, dette er med point fra alarm til selestrammer!

Citroen C5: Denne konstruktion er også ved at have nogle år på bagen. Dog har seneste facelift hjulpet lidt på det tunge udseende. Motoren er PSA's egen, og er dermed den samme som findes i 407. Det er en gennemsnits motor, der har fint med hk og et ok moment. Dog fåes C5 V6 kun med aut. gear, hvilket gør bilen for sløv af bil med denne størrelse og de hk. C5 er meget behagelig, især på lange stræk. Bilen vil for den køreglade, nok være lidt kedelig i længden. 5 stjerner i crashtest.

Peugoet 407: En lidt alternativ spiller. Bilen er indvendigt knap så stor som de andre. Motoren er den samme som i Citroén, og igen kun med aut. gear. Denne er knap så sløv som C5'eren, og samtidig mere frisk i sin opførsel, med et mere lækkert styrtøj og lidt hårdere undervogn. Prisen er fornuftig. 5 stjerne i crashtest.

BMW & Audi er for dyre med disse motorer. Samtidig er udstyret skrabet, sammenlignet med andre i sammenligningen.

Håber du kunne bruge denne lille vejledning til noget. Hvis du har spm., så kast en besked.

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

28-12-2006 kl. 22:22

Hey!

Peugeot 407 er nævnt flere gange. Den kommer snart med den meget roste v6 HDi på 2,7 liter. Yder 204 hk og et moment på 440 nm. Prisen bliver omkring 480.000 kr dog inkl. automatgear. Måske i overkanten for en Peugeot.

Min personlige favorit er en BWM 330d evt. som lidt brugt. Total lækker maskine og med et ryk hvor ingen benziner kan være med. Heller ikke Opel med turbo.

Andre brugte diesel kunne være fx. en frikørt E-klasse 270/320 CDi.

Mvh Morten

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2006 kl. 22:53

407 er det bedste bud til prisen.
C5 er gammel.
Mondeo kommer der en ny af næste år.
KIA/CHEVROLET/HYUNDAI korea kasser med superværdi tab.

Og for 385K får du som sagt AUT. gearkasse, elektronisk undervogn, 17" Alu som standart osv osv.

Så endnu engang....407 SW 3,0 XT....Superbil - indiskutabelt...Giv mig et kald, eller en mail. Så skal jeg lave en trylle trylle pris....!! 7634 0124