Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
03-12-2006 kl. 12:12
Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004
03-12-2006 kl. 12:27
Prøv en tur i den nye Peugeot 207 og sæt dig så ind i en Yaris og kør en tur. Så ved du hvad han mener. Yaris er kedeligt. Se bare indtrækket og billig plastic i lange baner. Sol modellen virker dog mere exklusiv. Og Yaris den kører sikkert stadig når Peugeoten er skrottet. Corolla er lige blevet brugttestet på bilmagasinet. Det er sjælden de har rost en brugt bil så meget "ekstrem høj kvalitet".
Men stod valget mellem en Yaris 1,4 D4-D SOl og en Peugeot 207 1,6 HDi var jeg ikke i tvivl om jeg tog Peugeoten. Min skal være rød... med glastag.
Motoren betyder meget!. Og her ligger forskellen nok på de 2 biler. D4-4 virker lille og ikke i nærheden af 90 hk som de opgiver. Den lyder af diesel hele tiden.
HDi'en er rost til skyerne og der gør Peugeoten til en lille raket!. Tænk hvad en lille boks kunne gøre ved den 260 nm i forvejen...
Undervogn og dækmonterering gør at 207 kører som en lagt større bil. En Yaris er også hård og stiv men det virker ikke som i en Peugeot og får bilen at hoppe på ujævnheder!.
Et plus til Yaris at du får oliefyr med som standart!.
Snakker vi om 40.000 km bag rattet bliver du en gladere mand med en Peugoet. Du kan jo overveje at tegne en serviceaftale - koster cirka 300,- om månenden. Så betaler Peugeot hvis der bliver noget!. Og husk Toyotas 3 års garanti kun dækker til 100.000 km!. Dem får du hurtigt kørt. Tænk at Hyundai/Kia tør give ubegrænset kilometer!.
Mvh Morten
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
03-12-2006 kl. 13:07
Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004
03-12-2006 kl. 13:32
Smag og behag er jo forskellig. Men Toyota har også problemer. Min fætter er Toyota sælger og kan stadig huske intruduktionen af Avensis!. Den havde mange fejl!. Kan du huske 1,8 VVTi motorer der brugte olie - endda så meget at flere fik ny motor i?. Men Totota er bedre til kundepleje end Peugeot!. Ingen tvivl om det.
Ang. blinkende lamper så der stadig ikke meldt om problemer omkring den nye 207!. Heller ikke den store 407. Og dog der var vist noget med en føler til kølevæsken som de måtte afmontere på mange 407'er. Ingen roser unden tårne!.
Fakta er, at en Peugeot kører MEGET bedre!. Og de bliver bedre til det med kvaliteten for hver ny model!. Toyota har fx. ikke fattet det med rust endnu. Hvem udvikler sig så mest?.
Det er egentlig underligt at Taxifolkene ikke har fået øjene op for en Toyota med alle dens kvaliteter. Eller er det fordi de ikke kan konstuere en automatgearkasse eller bare kopiere een som de er bedst til!.
Mvh Morten
Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004
03-12-2006 kl. 13:36
Mvh Morten
Profil slettet
03-12-2006 kl. 14:51
Profil slettet
03-12-2006 kl. 20:12
Profil slettet
03-12-2006 kl. 21:00
Profil slettet
03-12-2006 kl. 22:02
Søren Damgaard Jensen
bruger siden
24-11-2003
04-12-2006 kl. 08:16
Jeg tror bestemt ikke at Yaris er et dårligt valg. Hvis jeg var dig (Martin), så ville jeg dog ikke være helt enøjet i min søgen på bil. Tag rundt til forskellige forhandlere og se, hvad du kan få for pengene og vigtigst af alt - prøvekør dyret. En kører tur givet et godt billed af, om det er en bil for dig. Jeg bryder mig personligt ikke om Yaris pga gearskiftet, synes det føles som om, at man rører rundt i en gryde med vand.
Profil slettet
04-12-2006 kl. 10:22
Profil slettet
04-12-2006 kl. 12:41
toyota mitsubishi og mazda mfl.
ruster slet ikke i nærheden af som franske biler gør...
og peugout hdi er da godt nok ganske udmøærket, og faktisk det eneste udover design peugout kanbryste sig af, og det med at der ikke er noget gang i en 1,4 d4, er løgn selv i en corolla er den kvik..
og hva med en chip tuning til toyotaen..
peugoet er da en fin bil at kigge på men, hør nu bare de problemer der er med den, og det at hyundai er bedre placeret, synes blot man bør overveje om det kunne have sammenhæng med nogle fosvunde dokumenter..
blot et gæt.. og til hyundais forsvar vil jeg sige der går ikkke mange år før de helt sikkert laver biler som vi kender fra de japanske producenter.. kia inkl.!!!
men det er jo bare kedelig biler de asiatiske, eller også er det ihvertfald en kopi.*!! eller noget
Profil slettet
Profil slettet
04-12-2006 kl. 13:02
Design er en smagssag - JEG synes, at Peugeot plagierer det hajgab (som aldrig har været pænt) til alle deres modeller, uden succes. Kabinen er ligeledes et virvar af billig plastic, og tilfældigt placerede knapper.
Men det er jo relligion! Hvad angår rust, vil jeg anbefale også at læse "Tour" fra Jyllands Posten, hvor der står, at en Corolla er den bil der ruster MINDST i 96-kategorien. Her i Danmark! Så folks fordomme om Toyota og rust, er lige så åndssvage og gammeldags/forkerte, som de er er kedelige.
Med det kørselsbehov du har der, Martin, ville jeg også helt sikkert gå efter en Yaris. Der er god plads, god komfort, kvalitet, lavt værditab og en perle af en motor med både kraft og god økonomi.
Held og lykke med et.
Profil slettet
Profil slettet
04-12-2006 kl. 18:59
Men; der er begrebet smag og behag. Der er ligeså mange meninger, som der er mennesker. Og JEG bryder mig ikke om TDI´ernes gangkultur.
Profil slettet
05-12-2006 kl. 09:41
der er kun en diesel motor der efter sigende går bedre end d4d og det er hondas cdti..
har jeg læst ved ikke om det passer.. men tror det...
Ulrik Mørch Jensen
bruger siden
11-01-2006
05-12-2006 kl. 11:09
Km: Med 40.000 km pr. år skal man ikke spekulere i gensalgsværdi. Man skal helst eje bilen i mindst 4 - 5 år inden man begynder at tjene penge i forhold til Benzin, og til den tid har den kørt mindst 200.000 km.
Med 40.000 km pr. år vil jeg tænke på en driftsikker bil, der selvfølgelig skal være til at holde ud at køre i.
Profil slettet
05-12-2006 kl. 12:37
Profil slettet
05-12-2006 kl. 23:27
Det forholder sig også sådan, at Toyota´s dieselmotorer (D-4D serien) har fået en DEL mere ros, end TDI, TDCI osv.
Så næh nej, nu er det Vw der kopierer (blandt andre!). Nu mener de fx, at de har opfundet et parkeringssystem, der automatisk parkerer bilen i en bås. Samme system har du kunnet få et stykke tid i Toyota Prius.
Opel har "opfundet" Twinport, som er et plagiat af Toyota´s TVIS system, som har været at finde siden 80´erne på bla. 4A-GE og 3S-GE motorer.
Variabel ventiltiming i en europæisk bil? Nej vel? Japanerne opfinder alle de fancy ting, de andre kopierer dem. Det er facts - dine holdninger er... Tja, dine holdninger!
Men en som dig, vil altid være blind overfor fakta. Også, at Toyota sælger bedre end Vw - ja, bedre end nogen europæisk fabrikant, stort set over hele verden, så det er da dejligt, at der er mennesker med andre holdninger end dine.
Profil slettet
06-12-2006 kl. 10:33
Jeg gider bare ikke høre på folk og deres fordomme om, at Toyota ruster, Toyota er kedelig osv. Måske i 80´erne, men desværre hænger den slags personer tit fast der, og har ikke øjne for facts.
Profil slettet
06-12-2006 kl. 11:22
bare tag en toyota coralla fra 92 polo fra 92, her ser man forskellen 16 ventiler og 8 ventiler, men ja toyota mega langt bagefter med teknik, teknik kender japaner jo slet ikke til, nej en god gammel vw golf 2,0 med 115 hk det er godt... eller..
vvt motoren var først i forhold til fsi
det eneste de har at bryste sig af ved vw efter hånden er deres nye tfsi og tsi..
Profil slettet
06-12-2006 kl. 11:39
så vil jeg da bare lige sige, at den da er så farvet at det er løgn..
de tager en 126 hk diesel mod en 140 hk, som på papiret er 10k billigere, men alle ved jo at toyota glat væk slå op til 60k af prisen så lad os sige 380k for en 2,0d4d avensis mod en 2,0 tdi til 425k. men det er der ikke tænkt på..
men man husker da selvfølgelige at nævne vw dk pakke, så passaten får mere udstyr, hmm..
det synes jeg ikke er fair.. så koster den jo og 50k mere..
Profil slettet
06-12-2006 kl. 11:44
Meget af det teknologi bla. Vw i dag praler af, findes også i flere af Toyota´s modeller, som dog ikke findes på det europæiske marked.
Profil slettet
06-12-2006 kl. 12:33
tsi er turbo og kompressor
d4 er direkte indsprøjtning og varialbel ventiler styring, FSI på vw sprog..
Profil slettet
06-12-2006 kl. 15:25
Flådeejerrabatten, kan tit tvistes lidt. Tit er det nok, hvis man har et stykke af firmaets brevpapir - så man behøver ikke nødvendigvis have en seddel med fra chefen.
Ang. service, så kan man vel forhøre sig om, hvad en servicekontrakt koster.
Profil slettet
Profil slettet
06-12-2006 kl. 20:23
Profil slettet
06-12-2006 kl. 23:20
Men nu er det jo ikke kun serviceprisen der skal medregnes, det er ét stort regnestykke med pris, service, brændstof, værditab og mange andre ting. I en test for et år eller to tilbage, blev det konstateret, at under de i testen givne forhold, var det billigere at køre Yaris D-4D end Lupo 3L.
Og drop så lige sarkasmen, vi er ikke i en børnehave.
Profil slettet
07-12-2006 kl. 13:00
Profil slettet
07-12-2006 kl. 23:01
Og nej, Toyota skal ikke gå stille med dørene, hvad olieforbrug angår. For jo, der var problemer på de første VVT-I motorer, der begyndte at bruge uhæmmet meget olie. Men I MODSÆTNING TIL VAG, blev problemet ikke bare fejet ind under gulvtæppet.. I stedet blev motorerne skiftet på garantien, og gør det stadigvæk, også selvom garantiperioden er ophørt. Igen en ting, som europæerne kunne lære af: service!
Så som glad Toyota-ejer (har faktisk også en tysker, men det er en anden historie), så vil jeg stadig tillade mig, at smække med dørene - også hvad olieforbrug angår.
Profil slettet
08-12-2006 kl. 14:54