Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

28-11-2006 kl. 10:11

Hvad køreglæde angår, så vær opmærksom på, at det er et par tunge skuder med relativt svage motorer du har fat i der. Det kunne godt dæmpe glæden lidt, at skulle kæmpe for at komme op i fart.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Sune Bertelsen

Sune Bertelsen
bruger siden
20-03-2006

28-11-2006 kl. 11:37

Motoren i A6'eren er stort den samme som i en passat eller vento 2,0 af samme årgang. Min far har en med denne motor og den er langsom og kører ikke mere end 7-8 km. på literen. Den forholds lille motor til den store bil skal yde alt for meget og er derfor ret uøkonomisk. Jeg tror jeg ville kigge efter en model med lidt større motor hvis jeg var dig....

Jesper Kümpel

Jesper Kümpel
bruger siden
06-01-2004

28-11-2006 kl. 13:03

Hej Casper
Jeg ville også gå efter en mindre klassse med større motor.. Min erfaring er Mercedes C320 st.car er en lækker bil med en herlig V6 motor .... den er nok ikke så afstem som en BMW men et bedre kompromis på økonomi, servicepriser, reparationer og motorer...blot min mening...
/Jesper

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

28-11-2006 kl. 16:19

Hej Casper!

Jeg ville også gå efter en mindre model fx. 3 serien eller en A4 eller MB C-klasse. Ved ikke hvor god din økonomi er. Men alt andet lige er det jo ikke "kostbare" biler du kigger på. Generelt er de mindre modeller langt billigere i reservedele. Fx. koster en udstødning 5.000,- til en 5 serie og kun 3.500,- til en 3 serie. Kender ikke de nøjagtige priser. Men der kan være stor forskel!.

Tænk også på benzinpriserne. Det bliver til mange penge om du kan køre 12 km/l fremfor 8-9 stykker som andre på siden angiver for Audien. Det bliver til mange penge om året.

Tænk "småt" *GG*. Ellers som de siger indenfor design "less is more". Jeg ville finde en velholdt BMW 325/328i fremfor en sløv 520i!.

God jagt.

Hilsen Morten

Strange Poulsen

Strange Poulsen
bruger siden
18-01-2004

09-12-2006 kl. 20:36

Hmm Den forestilling du har dig der, kan jeg ikke følge. Os der kører store biler med en kraftig motor, ligger jo ikke konstant med pedalen i bund. Derfor er det noget vrøvl, at folk med biler, med store motorer slider mere på deres biler. Min omega, skal jo ikke have mange omdrejninger, for at komme hurtig igennem en overhaling. Derimod havde jeg altid pedalen i bund dengang jeg kørte mindre biler, for at kunne nå en overhaling. Bare som eksempel. Man ved jo, at hvis man ikke kan holde blyklodsen væk, at så føler man smerten, når man tanker lidt for ofte. Det gælder jo for alle bilmærker og motorer.

Jeg tror nu mere på, at hvis du skal have dig en bil med en stor motor, som du er bange for er slidt, at du skal se dig om hvor du er. Er sælger f.eks. fra et stutteri, har den bil sikkert trukket mange hestevogne, som jo slidder betydeligt mere på motoren.

Hvis du vil have en stor bil med meget lir, så vil jeg foreslå du kiggede lidt efter Opel Omega 2,5 V6 eller mere. De er rimelige i pris og godt pakket med lir. Alt afhænger jo som bekendt af prisen. Man får jo ikke alt gratis. Men de er hurtige, og billige i forsikring og rimelige med grøn afgift. Desuden har jeg engang målt min til 11,56 Km/l ved almindelig pæn kørsel. Se det duer :o)

Som de andre siger, skal du ikke købe en stor vogn med en lille motor. Du vinder absolut intet på det og får en motor der vil være mere slidt end hvis den havde f.eks. 2,5V6 maskinen...

Venlig hilsen
Strange

Profil slettet

Profil slettet

12-12-2006 kl. 19:52

Hej Casper

Hvorfor Leaser du ikke bare en ny Audi A4 hos flegaard Leasing, så slipper du da for at tænke på noget som helst, da det er inkl. dæk og service. Du skal kun give 10 % i engangsydelse, og så kan du køre rundt i 3-4 år uden at skulle tænke på noget. Det er sgu da bøvl minimering på højt plan.

Hilsen

Arne