Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

20-11-2006 kl. 09:19

Hej

uuuhhh pas nu på... Hvis du er vant til Carina E-driftsikkerhed, kan det næsten kun blive ringere ved mærkeskift... Jeg har selv en Carina E, som også er og har været megadriftsikker. Så jeg ved helt klart hvad du er vant til....

Men når det nu er sagt, vil jeg da lige sige at en 406´er er en lækker og velkørende bil, og jeg synes nok også som Niels at hvis det skal være Peugoet 406, så tag en 2,2 TS4. Du får meget udstyr for pengene.
Men du er nødt til at lægge flere penge til side til vedligeholdelse end du har gjort med Carina´en.

Men ellers held og lykke med biljagten!

MVH
Martin

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2006 kl. 13:18

Når du skriver du ønsker en bil uden problemer....ja så er det nok ikke lige en peugeot du skal vælge
mvh. BJ

Profil slettet

Profil slettet

22-11-2006 kl. 10:55

Nu ved jeg ikke hvor mange penge du vil bruge, men 1.8eren ville jeg ikke købe hvis 2.0 og 2.2 er økonomisk muligt. Dels bliver bilen for sløv med mange personer i og for det andet er 1.8eren kendt for at bruge meget olie på grænsen til det uacceptable. Det skal lige siges at det ikke er alle motorer der er lige udsatte.

Ellers er der ikke så meget at sige. 406eren ruster ikke som så mange andre biler, den har et flot design og er lækker at køre i (også 1.8eren). Elektriske problemer kan opstå. Jeg vurderer ikke at det koster mig mere at køre Peugeot (306) end det gør min kammerat at køre sin Carina E. Den eneste forskel der er er at han ligner en morfar bag rattet trods sin alder af 25, hvor jeg i min ungdommelige og friske pug ja... Du ved hvad jeg mener ;)

Profil slettet

Profil slettet

22-11-2006 kl. 13:05

Man kan godt høre, hvem der er farvede her i tråden! Dem der mener, at en Toyota er en kedelig bil, har velsagtens ikke kørt i en, siden en Corolla fra 85, der havde blåt imiteret læderinteriør!
Design er en smagssag, og jeg synes, at der er mindre spræl over en Peugeot - især i kabinen, hvor en dræbende kedelige grå plastfarve gå igen over de svampede sæder, og det gul-orange instrumentlys.

Så til jer, der tror en Toyota er kedelig: det KUNNE jo være, at vi var nogle stykker der havde det PRÆCIST på samme måde, om Jeres vognpark.

Christian Arne Andreasen

Christian Arne Andreasen
bruger siden
26-11-2003

22-11-2006 kl. 18:04

Ja, design er en smagssag og jeg vil tilslytte mig dem der synes at Toyota er vildt kedelige. Især den gamle Carina E, men driftsikker - det er den!
Jeg har haft en PUG 406 1,8, en 405, en 306 GTI og har lige købt en 206 HDI. Jeg køber PUG fordi køreoplevelsen er væsentligt bedre og fordi jeg synes de er flottere. Jeg ville vælge en 406 med 2,2 motor hvis du vil have en lidt hurtigere bil, men jeg mener faktisk ikke en 2,0 eller 1,8 føles væsentligt langsommere. Min 1,8 havde fint overskud.
Lidt småreparationer vil du nok have, men jeg har aldrig haft motorstop, el-problemer eller lign. og har 130.000 km i 3 snart 4 PUG'er...

Profil slettet

Profil slettet

23-11-2006 kl. 16:34

Smag og behag - undertegnede får et akut tilfælde af migræne, af at studere ex. en 307´ers indre. Meget bedre er det ikke i 407 - har de skudt med spredhagl med knapperne, da de designede midterkonsollen?

Profil slettet

Profil slettet

24-11-2006 kl. 09:17

Smag og behag - jeg synes, at 307 fx falder igennem på ALLE punkter du kritiserer ved Corolla. Slasket gearskifte, svampede sæder, gustent lys i kabinen, fnidrede instrumenter, uoverskuelig midterkonsol etc etc etc. Det kan godt ske, at DU synes den er spændende - JEG synes, at man burde sætte Treo og panodiler på listen over ekstraudstyr, lige mellem "branddasker" og "pulverslukker" =)