Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

14-11-2006 kl. 21:05

Der er da slet ingen tvivl. Alfa'en er da bilen at købe. Men hvis du vil 329.000 for en Civic, så kan du finde en nyere Alfa, måske en MY model, eller modellen lige inden 159 (den med samme front).

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-11-2006 kl. 21:14

Jeg vil vælge alfaen. min far havde en, da han solgte den havde den kørt 350.000 km uden problem. men turboen var træt til sidst, og det skal da også siges at den var chippet til 160hk oh 390nm...

mvh rasmus

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

14-11-2006 kl. 22:55

Der er en test af nogle dieselbiler i den nyeste nummer af Bilmagasinet, jeg har ikke selv set den men fået at vide at Civic’en skulle være den i testen de gætter på har det mindste værditab. I en test i Auto Motor og Sport er Civic med benzinmotor testet op mod Seat Leon og VW Golf (begge 2,0 FSI), der spås Civic også til at have det laveste værditab af de tre, både i procent samt kroner og øre.

Jeg tror den store forskel på 90.000 kr. skyldes at benzin-modellen er billig, ikke at dieselen er dyr. En Corolla 1,6 med 110 hk og et udstyrsniveau lige under det Civic 1,8 Sport har koster ca. 281.000, så i Civic benzin (Sport) får du lidt mere udstyr og 30 hk mere for 14.000 mindre. Civic med dieselmotor koster ca. 25.000 mere end Corolla, det er vel meget rimeligt de 24 hk og lidt mere udstyr taget i betragtning.

Med venlig hilsen Kim

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

15-11-2006 kl. 01:21

Design er jo et spørgsmål om smag og behag, den nye Civic er ikke neutral som de sidste modeller, så den nye kan man som regel lide eller også kan man ikke. Køreoplevelsen fejler ikke noget i den nye Civic, man kan jo bare prøve at læse et par tests af den. Auto Motor og Sport’s opsummering af køreglæden/egenskaberne for en Alfa 147 2,0 150 hk siger 77% og for Civic 1,8 Sport 84%, selv Civic med dieselmotor klare slalombanen med 4-5 km/t højere hastighed end den omtalte Alfa og Seat Leon 2,0 FSI fra tidligere nævnt test.

Honda kunne sælge meget bedre i DK, men Honda foretrækker at prioritere markeder hvor fortjenesten er højere. De danske forhandlere bliver ikke tildelt ret mange eksemplarer, så der er en del ventetid. Honda er i øvrigt et af de mest solgte/købte mærker, blot ikke i DK. De nyeste tal fra 29/10 over de 10 største bilproducenter er for personbiler alene fordelt således i antal tusind:

1-Toyota 6157
2-GM 5657
3-VW Group 4979
4-Ford (Jaguar-Volvo Cars) 3514
5-Honda 3324
6-PSA Peugeot-Citroen 2983
7-Hyundai-KIA 2727
8-Nissan 2697
9-Renault-Dacia-Samsung 2195
10-Daimler-Chrysler 1965

Flere den liste er der jo kun I kraft af, at flere mærker er slået sammen under et.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

15-11-2006 kl. 08:51

Hej Henrik
Jeg vil holde med Viggo, tag ud og prøv en BMW 320d eller 330D, de kører efter min mening bedre end Alfa.
Se evt.: http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=659900305&page=2

Mvh. Lars

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

15-11-2006 kl. 09:52

Jeg er en af dem der syntes at man skal købe den man vil ha’ hvis man kan, det er også det eneste jeg kan forsvare min motorcykel med over for konen :O)

Men ja der er noget at spare i indkøb på en brugt og en risiko mht. stabilitet reparation og udskiftning af sliddele, men det er svært på forhånd at sige om det er nye eller den brugte der er det billigste køb i længden. Jeg har (da jeg selv er ved at skifte bil) regnet på en brugt mod en ny, med den forudsætning at den skulle være betalt efter 8 år, ikke at jeg nødvendigvis skulle låne til den men det gav en indikation. Det månelige afdrag som så skal betales i flere år jo nyere bilen er var der ikke meget forskel på, det lå både over og under afdraget på en helt ny alt efter alder/pris på den brugte. Ud fra et økonomisk synspunkt tror jeg det kan betale sig at købe brugt hvis man skifter ofte og ny hvis man beholder den længe, min nuværende bil fylder ni år og fire måneder til den første så jeg køber (har faktisk bestilt) en ny som jeg påregner at have længe.

Med venlig hilsen Kim

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

15-11-2006 kl. 15:21

Ja jeg har bestilt en 1,8 Sport årgang 2007, så den glæder jeg mig til at skulle hente. Som før nævnt så tag den du vil ha’ for hellere at valget bliver det rigtige, end måske det økonomisk bedste.

Med venlig hilsen Kim

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

17-11-2006 kl. 18:38

Det er muligt at min fantasi bare ikke rækker, men jeg har svært ved at se hvorfor en familie på 4 vil blive træt af en hatchback. Der er jo en masse familier der bruger netop sådan en bil, det har vi også selv gjort og kommer nu til det igen. Biler som Peugeot 307, Skoda Octavia med flere er da ganske populære biler i familier som består af et par voksne samt en begrænset mængde børn.

Med venlig hilsen Kim