Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
09-11-2006 kl. 16:10
urgh i tyskland er der rigtigt mange biler der har fået skiftet knaster efet 100.000 km og dette er absokut ikke et taxa problem
Profil slettet
09-11-2006 kl. 22:33
jep de nyere med ruller på vippe armene slut 2003 og frem - dog kan det siges at de rigtig dårlige årgange er 150 hk og 180 hk frem til 2002 AKE AKN ja selv min egen AYM med 155 hk som er betegnet en anden generations motor som skulle gå bedre end de ældste modeller den har også fejlen - det skal siges at hvis der er kommet den nye knaster i er det nok de hærdede typer. Endvidere taler alle tyske mekanikere mod longlife service af disse motorer 0w-30 olien løber simpelt hen væk fra topstykkerne, samt er disse diesel maskiner belastet af partikler (men det er allle diesel). Derfor kører jeg aldrig aldrig longlife mere men skifter hver 10.000 med mobil 1 0w-40 eller 5w-50 og det skal være den nye type med syn et eller andet.....
Nå men når det er sagt og motoren ellers spiller er det sku en dejlig motor med et dejligt moment og en blød motorgang - dog er der lidt turbotøven......
Nå men når det er sagt og motoren ellers spiller er det sku en dejlig motor med et dejligt moment og en blød motorgang - dog er der lidt turbotøven......
Profil slettet
09-11-2006 kl. 22:35
jeg vil så lige til føje at en årgan 2000 ville jeg absolut holde nallerne fra. Knasterne i disse modeller bliver spist som det var varmt wienerbrød....