Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Kristian Munk Jacobsen
bruger siden
11-05-2004
11-10-2006 kl. 23:51
Hej Mark.
Korrekt at Audi laver lækre biler. Har selv en velkørende '96 A6 tdi. Prøv at søge på www.audiclub.dk, hvor der er erfaringer med både bilen og værksteder.
God fornøjelse med bilkøbet
Kristian
Korrekt at Audi laver lækre biler. Har selv en velkørende '96 A6 tdi. Prøv at søge på www.audiclub.dk, hvor der er erfaringer med både bilen og værksteder.
God fornøjelse med bilkøbet
Kristian
Peter Mikkelsen
bruger siden
02-10-2003
08-11-2006 kl. 19:02
Hej Mark.
Hvorfor ikke en 2,8 V6 for den ultimative løsning. Var selv ude at prøve en 2,4 V6, da jeg for ca. 3 år siden handlede bil sidst. Den skuffede mig noget m.h.t. motorens kræfter - det kan naturligvis have været en mandagsbil. Da jeg besluttede mig for min 2,8 var det med følgende overvejelser:
1) Den har næsten 20% mere motorkraft
2) Ejerafgiften var ens (når det gælder tiptronic som min er.
3) Serviceomkostninger kunne skønnes på nogenlunde samme niveau.
M.h.t. økonomi kører min ca. 9 km/l. Jeg har en del bykørsel og kører kun ca. 15 tusinde km. årligt. Jeg har måttet skifte enkelte sliddele og har ikke i alle tilfælde benyttet et aut. værksted. Det kan sagtens lade sig gøre, at benytte et frit værksted. Alt i alt har jeg været godt tilfreds med mit eksemplar.
P.S. Den er p.t. til salg grundet ønsket om en ny(ere) bil. Se evt. bilbasen.
Hvorfor ikke en 2,8 V6 for den ultimative løsning. Var selv ude at prøve en 2,4 V6, da jeg for ca. 3 år siden handlede bil sidst. Den skuffede mig noget m.h.t. motorens kræfter - det kan naturligvis have været en mandagsbil. Da jeg besluttede mig for min 2,8 var det med følgende overvejelser:
1) Den har næsten 20% mere motorkraft
2) Ejerafgiften var ens (når det gælder tiptronic som min er.
3) Serviceomkostninger kunne skønnes på nogenlunde samme niveau.
M.h.t. økonomi kører min ca. 9 km/l. Jeg har en del bykørsel og kører kun ca. 15 tusinde km. årligt. Jeg har måttet skifte enkelte sliddele og har ikke i alle tilfælde benyttet et aut. værksted. Det kan sagtens lade sig gøre, at benytte et frit værksted. Alt i alt har jeg været godt tilfreds med mit eksemplar.
P.S. Den er p.t. til salg grundet ønsket om en ny(ere) bil. Se evt. bilbasen.