Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

05-10-2006 kl. 18:46

mig bekendt må privat personer ikke køre i en bil på udenlandske plader når man har fast addresse i Danmark,det er jo lidt af det samme med dem der købte en dækaddresse i sverige og kørte rundt i svenskregistreret biler,for at slippe for de danske afgifter,men derimod er der mulighed for firmabil på udenlandske plader,men de regler kender jeg ikke særlig godt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mikael Moeslund

Mikael Moeslund
bruger siden
06-01-2004

05-10-2006 kl. 20:34

Spørgsmålet der rejses her henfører til en ny afgørelse vedrørende registreringsafgift for bil stillet til rådighed
af udenlandsk arbejdsgiver til personer bosat i Danmark.

Det faldt dom som ændrede dansk skattelovgivning den 14.06.2006, lovforslaget er benævnt L225.

Udfaldet i korte træk. Det er nu lovligt, at køre i undenlandsk indregistreret firmabil i Danmark. Minimum 1 af 2 regler skal overholdes. (1) Dette betyder i praksis at bilen enten skal køre flere kilometer i udlandet end i Danmark om året, (2) at bilen opholder sig mere end 183 dage i udlandet per år. Dette skal kunne dokumenteres. Dog har det ikke nogen beskatningsmæssig betydning for en personligt, da man som bruger bliver beskattet af bilens danske listepris efter danske skatteregler.

Så nemt slipper man altså ikke.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

06-10-2006 kl. 08:16

Jeg er næsten 100% sikker på det er et fupfirma, det er iøvrigt heller ikke lovligt som bosat i DK at køre i en udenlandskregistreret bil. Hverken leaset eller andet.

Men der skal nu nok være nogen der ryger på den.

Profil slettet

Profil slettet

06-10-2006 kl. 08:35

Hvis det ikke er lovligt syntes jeg da det bringer et andet interessant spørgsmål op omkring bilbasen.

Jeg ved godt det, svært at tjekke de reklamer der er på siden, men hvis man vil have et ry som seriøs bil portal bør man i hvertfald ikke støtte sådanne tiltag og reklamerer for dem, det sender nogle helt forkerte signaler til brugerne.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

06-10-2006 kl. 11:04

Hjemmesiden er lukket.

Profil slettet

Profil slettet

06-10-2006 kl. 11:44

We are sorry but me have been contacted that there might be some legal problems on our website. We are consulting whole thing with lawyers. Until everything goes clear site stays closed. If you need to contact us, please use email support@carimport.dk.