Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

05-10-2006 kl. 19:16

Hej Thomas...

Jeg ville vælge en Vetra'en... Den er lige så stor som Mondeo'en. Og den nye 1,8 l. har 140 hk... Har selv lige prøvekørt en og det er den rene drøm at kører i...

Og jeg må sætte spørgsmåls tegn ved G.K holdning om "blød hat"... Opel er meget mere sporty at se på generalt med deres nye designstil, end lige netop Ford...

For mere kedlig og konservetiv kan en bil da ikke blive. Ford kører også fantastisk ingen tvivl og fed inden i er den også... Men snart en gammel model som sagt og så er der lige det at Opel ifølge autobilds er det bedste tyske mærke af alle... inkl. Audi Mercedes BMW og alle andre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-10-2006 kl. 19:19

Hej Thomas...

Jeg ville vælge en Vetra'en... Den er lige så stor som Mondeo'en. Og den nye 1,8 l. har 140 hk... Har selv lige prøvekørt en og det er den rene drøm at kører i...

Og jeg må sætte spørgsmåls tegn ved G.K holdning om "blød hat"... Opel er meget mere sporty at se på generalt med deres nye designstil, end lige netop Ford...

For mere kedlig og konservetiv kan en bil da ikke blive. Ford kører også fantastisk ingen tvivl og fed inden i er den også... Men snart en gammel model som sagt og så er der lige det at Opel ifølge autobilds er det bedste tyske mærke af alle... inkl. Audi Mercedes BMW og alle andre.

Profil slettet

Profil slettet

06-10-2006 kl. 13:33

Hej Thomas...

Jeg ville lige indskyde at jeg selv efter flere Opel'er skiftede til en Peugeot 206 Hdi... Helt ny... i nov. 2004

Har haft den på værksted 4 gang pga problemer med indsprøjtningen, el, skiftede kobling ved 29000 km og fordi de glemte at fylde kølervæske på til service... derudover koster det en krig at have den til service...

har brugt næsten 9000 kr på de første 3 service hvoraf det ene er et gratis ved 10000 km.

Har og vil altid ærge mig over at gå væk fra Opel og skal derfor selv have en igen næste gang... (hvilket er til foråret) Ingen tvivl om det

Profil slettet

Profil slettet

08-10-2006 kl. 11:53

Det kan du have ret i, men Peugeot har desværre været for gode til ikke at lære af deres fejl...

De laver nøjagtig de samme fejl på Citroen C 4 som på min Peugeot 206, selv om det er de to forskellige bil man ikke vil samligene normalt. Og selv om C 4'eren kom mange år efter.

Derfor ville jeg passe på med Peugeot, og fordi de selv flere gange har været ude og sige deres elektronik skulle forbedres over de næste år, med 75 % da det ikke er godt nok og der er for mange fejl.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

08-10-2006 kl. 14:57

Jeg kører slev Mondeo St.car fra 04.
Der er masser af plads i bilen og den kører behageligt på trods sænkning og 18" fælge.

Opel Vectra er mindst lige så stor og praktisk som Mondeo, men koster så også noget mere og med mindre standardudstyr.

En Mondeo 2,0 er ikke nogen racer, og mangler efter min mening temmeligt meget power, hvilket gjorde at vi købte den lille V6 med 170 hk.
Peugeot 407 er da meget pæn, men er jo ikke ligefrem blevet lige så stor succes som 406 var/er. Bl.a. pga den manglende plads i forhold til 406.

Men jeg ville uden tvivl af dem du skriver vælge enten mondeo eller Vectra, da de er mest praktisk. Og så mangler 407 meget, rent motormæssigt, i forhold til de 2 andre.

Som en anden skrev mht mondeo kommer der en ny model næste år, men det er nok hos ford du får mest standardudstyr.

men Opel eller ford efter min mening....

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

08-10-2006 kl. 15:30

Hej Thomas,

Jeg har selv en 407 SW, jeg er super glad for den. Prøv lige 1,6 hdi først, hvis du beslutter dig for en 407, den koster kun kr. 15.000 mere end 1,8 benzin. Jeg har ikke prøvet 1,8, men derimod 2,0 benzin, og jeg ville til enhver tid vælge dieselen! MHT til plads er jeg godt klar over at 407 har mindre plads end de 2 andre, men hvornår har man brug for lige det ekstra. Jeg har selv været på sommerferie med klapvogn og det hele, og det kunne sagtens være der. Held og lykke med bilvalget!

mvh

Thomas

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

08-10-2006 kl. 23:30

jeg vil ikke vælge nogen af de biler

Vectra: fordi jeg stadig synes at Vectra stadig er lidt "blød hat"

407: den er GRIM og for lille indvendig (der har de sgu lavet samme bommert som i 406'ern) med alt for trang kabine plads for folk over 1,70

Mondeo: for gammel model vil vænte på den nye model der kommer næste år

vil nok (hvis pengene var til det) købe en V50, Avensis eller Mazda 6

Profil slettet

Profil slettet

10-10-2006 kl. 19:53

Ville lige sige at FDM fortrak Vectra frem for Mazda 6, da de testede dem mod hinanden efter de begge havde fået et facelift...

Bare lige en kommentar

Profil slettet

Profil slettet

10-10-2006 kl. 19:55

Og ellers kan du kigge under nyheder hvorfor du kunne vælge Opel, artiklen hedder "fuld af selvtillid"

Per Olsen

Per Olsen
bruger siden
21-08-2005

10-10-2006 kl. 20:38

hej hvis du vælger en Vectra skal det helst være en 2,0.. den holder til mange kliometer og har ikke problemer med topstykket som 1,8.. har selv haft 3vectra B 2,0 16v og den ene havde kørt 327000km da jeg solgte den og fejlede intet...

Profil slettet

Profil slettet

11-10-2006 kl. 15:12

Ja 1,8 motoren er stor nok, har prøvet den...

Den er nyudviklet og så vidt jeg ved har den ikke noget med den gamle 1,8 at gøre

Jeg tro det er den gamle 147 hk 2,2 du tænker på... den er rimelig tørstig, den nye med direkte indsprøjtning, er vist ikke lige så gal med dråberne... den står til 13,2 pr. km 1,8 står til 13,8