Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

05-10-2006 kl. 10:08

Konen har i 4 år kørt i 2 benzin 156ér og jeg har kørt passat i 5, de 3 i en diesel. Det er begge utroligt dejlige biler, men meget forskellige og kan ikke sammenlignes. 156ér er 112 % køreglæde og design, virker altid, men har flere småfejl løbende. Passat er 112 % effektivitet og god økonomi, men er en helt anden køreoplevelse, meget mere plads og mere limousine agtigt. Kvalitet i materialer er der i begge biler, lidt mere i passat, men vægter man køreegenskaber og design højest er det klart alfa´en der lokker. Kan jeg slippe afsted med det, snupper jeg konens bil, men vi kan ikke undvære pladsen i passaten når hele familien skal fragtes, så vi holder fast på at have begge de dejlige biler i vor portefølje.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

08-10-2006 kl. 20:39

køreglæden er nok højest i Alfa men Driftsikker kan man ikke beskylde Alfa for at være.
Passat er heller ikke den mest driftsikre, men er med garanti bedre end Alfa.
Og generelt er der bedre økonomi i passat end Alfa. mindre værditab og mindre værkstedsregninger i passat.

Karsten Holm

Karsten Holm
bruger siden
11-09-2006

13-10-2006 kl. 20:50

Sjovt alle de meninger om de to biler, det er nogen dejlige biler begge to, men der er ingen tvivl om hvad du skal tage.... Passaten. det er den du får den bedste økonomi ud af, både service, brændstof, og ikke mindst gensalgs værdien, der kan de ikke samlignes på nogen måder.
men der er dit valg, jeg ved bare hvad jeg ville vælge, har dog ikke haft Alfaen, men har haft 2 passater, uden nogen problemer.

held og lykke....

Mikkel Lund

Mikkel Lund
bruger siden
29-12-2005

19-10-2006 kl. 11:20

Karsten har ret - det eneste argument der er for at købe Passaten er gensalgsprisen, dvs. du skal i x antal år gå rundt og glæde dig til at du skal af med Passaten igen...

Hvis du derimod vil ha' smil på læben hver gang du ser, kører eller taler om biler - ja så skal du jo køre Alfa - også selvom det er en diesel ;-)

Der er reelt ingen sammenligning - Passaten kører sikkert fint hvis din definition her er komfort og kopholdere.

Står den derimod på rigtig bilkørsel, dvs. aktive køreegenskaber og ikke mindst styring - en rigtig bil med sjæl i det mest klassiske design i nyere tid - så lader du det sportslige hjerte bestemme: Cuore Sportivo - Alfa Romeo

Brian Hansen

Brian Hansen
bruger siden
29-01-2006

26-11-2006 kl. 13:19

Tag Alfaen hvis den er fra 2004 eller nyere, jeg har 156 2,0 Lusso fra 2004, har kørt 40.000 km uden nogle former for fejl. Det er dem bedste bil jeg nogensinde har haft og køreglæden er enorm, den har alt i udstyr, desuden er det en flot bil og ikke bare en massevare som Passaten.

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2006 kl. 12:01

Tja. jeg har selv valgt Tysk kvalitet. Det ved man da hvad er. Kender ikke Italiensk så godt. Ved dog at fransk elektronik er noget skrammel. Gensalgsprisen er mig ret så ligegyldig. Den nye (2001'er) skal snart LOVLIG(!) chippes i Ålborg hos Sanco. for 5-6Kkr får den 160hk på indregistreringsattesten.
Desuden skal du ikke høre på ham Michael Møller. Mine Passater har KUN været til service. Der har ALDRIG været skiftet så meget som en ½ vandpumpe eller lignende.
Men om det er noget han opdigter skal du selv vurdere. Han smører jeden falls godt på. Spørg til hans arbejdsplads og prøv at få det verificeret. Har aldrig før hørt at noget bilmærke skulle være SÅ dårlig.
Men følelser har jo ingen facitliste. Nogen synes jo også at en LADA 1300 er lækker.

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

11-12-2006 kl. 14:12

Som tidligere ejer af flere Alfa´er og også VW´ere kan jeg kun sige at det var ubetinget sjovest at køre i Alfa....men det var dælme oså dyrt....men det koster at fyre med mahognie....de har begge deres fejl og mangler men gensalgsværdi, altså værditab er desværre stort på Alfa´erne, men vælg med hjertet....

Profil slettet

Profil slettet

14-12-2006 kl. 11:48

Der er ikke mange biler der kører lige så godt som en Alfa. Det med at de er dyre i vedligeholdelse passer heller ikke. Jeg ved i hvert fald at det er dyere at køre sin Passat til service i den by jeg kommer fra end en Alfa, MEGET DYERE!!! Alfaen kører også bedre en passaten. Du vil nyde det hver eneste gang du sætter dig ud for at køre i en Alfa, for de ligger så godt på vejen plus at man sidder rigtig behageligt i den.

S. b

S. b
bruger siden
06-01-2004

14-12-2006 kl. 12:00

Passaten købes med fornuften.. Alfaen med hjertet.. Ingen tvivl om, at passaten er langt stærkere gensalgsmæssigt/driftsøkonomisk..!!