Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

29-09-2006 kl. 21:16

I denne prisklasse er der rigtig mange dejlige biler, men du skriver kørekomfort, udstyr og luksus.... dette rimer næsten på Saab 9-3 SportSedan! Ikke mange biler, og slet ikke i den prisklasse, kan følge med den i køreglæde. Hvis du ikke har prøvet en 9-3, så gør det. Helst i en Aero-version, men ellers den originalt Hirsch motoroptimerede version. Hvis du vælger en Expression-udgave får du alt i udstyr bl.a. læder, fuldaut. klima, skørter, 17" alu m.v. - et rigtig fint køb, hvis man er til køreglæde, og ikke har behov for rigtig meget bagageplads.
En anden mulighed kunne være en Volvo S60 2.4T, også en rigtig fin bil, der kører rigtig fint. Der er mere luksus over Volvo`en, hvor det er sporten, der præger Saab`en. Hvis jeg skulle vælge en bil i denne prisklasse faldt det - uden tvivl! - på en 9-3 SportSedan Expression eller Performance.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

29-09-2006 kl. 21:58

Hvis der er brug for rigtig meget bagageplads så kig på en Saab 9-3 SportCombi.... alternativt en Volvo V70 2.5T - også en rigtig lækker og velkørende bil.

Profil slettet

Profil slettet

01-10-2006 kl. 09:48

Køb en ny Range Rover på hvide plader det gir respekt på snoppevænget. :-)

Profil slettet

Profil slettet

01-10-2006 kl. 19:06

Jeg magter ikke at læse alle de andre indlæg igennem! Men mit bud er, at der hos Toyota i Kolding holder en Lexus GS300 til 299.900 kr. Mærket er et af verdens bedste, hvad kvalitet angår. Du får en lækker 6 cylindret rækkemotor på 3 liter, aut. gear, læderkabine og ALT i udstyr.
Hvad angår de tyske alternativer, så husk: hellere en stjerne i forruden, end en stjerne på køleren - basta!

Link til den bedste bil under 300K:
http://www.bilinfo.dk/toyota-kolhad/bil_visning.asp?ID=227301172

Profil slettet

Profil slettet

01-10-2006 kl. 21:06

Lexus er ikke væsentligt dyrere end en Toyota i service, så det ville jeg ikke betænke mig i. 200K km er intet for en Lexus, og denne fremtræder særdeles flot - jeg har selv været ude og lure på den. Hvad den fremtræder til på en vurdering, må bero på at det er utroligt få der er til salg af dem, hvorfor vurdering virker fejlagtig. Se blot rundt, hvad andre koster. Jeg ville stadig hellere have en Lexus, end en ordinær BMW.

Profil slettet

Profil slettet

01-10-2006 kl. 22:23

Alle biler har godt af en supplerende rustbeskyttelse, med det klima vi har - og især "vores" ødsle forhold til salt på vejene om vinteren. Tyske biler ruster også, behøver jeg nævne Mercedes? Jeg ville sq føle mig røvrendt - at give så mange penge for noget der ruster/irrer værre end en Fiat 127 =)

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2006 kl. 10:24

Sikke da noget fis! Selvom der ikke er mange af dem, er de stadig til at komme af med.

Efter min mening, bliver du taget i røven, hvis du køber en 3-serie eller en A4, og tror at det er en luksusbil. Jeg kan brække mig af grin, af fattigfine folk der kommer i deres A4 1,6 uden nogen form for standardudstyr, der tror de er smarte i en fart. Tænk sig, at give så meget for så lidt. Der er ingen plads i bilen, den har en asmatisk 1,6 motor, der er intet udstyr - hvad er der så tilbage, udover 4 ringe?
Value-for-money værdien er ikke stort bedre i en BMW - der er intet som standard, og plads er en mangelvare. Ingen af de to føromtalte æsker, kan jeg klemme mig ned i - er man over 2 meter, så glem dem i en fart.

I Lexus´en får du et stykke kvalitet (bevist gang på gang), en stor bil, en lækker motor - og ALT i udstyr. At kalde det en "forrendt" vogn, er da kun fordi, man enten er så mærkeblind og stolt over sin A4 1,6 mv. at man ikke har prøvet en Lexus. En Lexus er ikke en nichebil, de bliver gladeligt solgt alle andre steder i verden, hvor folk ikke hænger sig så meget i traditionerne, som mange desværre har for vane her i landet - se blot på Jer selv; hvor mange har i det hele taget prøvet en GS300? Nej, det tænkte jeg nok.
Den er ikke dyrere i vedligehold end så meget andet, og når det største værditab er ordnet af den forrige ejer, kan jeg ikke se hvorfor den skulle være dyrere end så meget andet pr. kørte kilometer. Hvis det er økonomi man vil have, køber man vel også en diesel. At mene, at Lexus er lavet til USA er igen noget vås. Det gælder nogle modeller, nogle som ikke importeres hertil. En model som IS fx har ikke den vilde succes derovre, den er mindre, mere "hård" osv. end hvad de store folk derovre kan krepere. En GS300 er et udemærket kompromis, som i øvrigt har en undervognsopsætning her i EU, end i USA.

Prøv den, og du vil aldrig mere tænke på en lille, overprissat, underudstyret og snæver tysk bil.

Søren Schulian

Søren Schulian
bruger siden
06-01-2004

04-10-2006 kl. 11:53

Min søn har en Superb 1,8T og her får du virkelig meget for pengene. Overdådig plads, masser af udstyr i rigtig god kvalitet. Kan kun råde dig til at prøve en tur i Superb'en - den kører fremragende, men er noget overset - derfor god pris når du køber brugt.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

05-10-2006 kl. 18:43

Las os nu kalde det komfort - Prøv Volvo V70 med Automatgear. min. 170 hk - der er tale om en fin bil med fornuftig økonomi, god plads og fine EURONCAP tal. Held og lykke

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

06-10-2006 kl. 17:06

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=995467 den dur. 12 måneders Carprotect garanti

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

07-10-2006 kl. 10:22

Du må gerne prøve den så du ved hvad jeg mener, tager gerne en brugt bil i bytte