Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-09-2006 kl. 11:39

Hvad angår rust, så er det altså ikke længere så slemt som det var i 80´erne. Men en ekstra behandling er altid en god idé, hvadenten bilen er tysk, japansk eller fransk. Så køb trygt Toyota´en, det er vejen til mange problemfrie kilometre fremover. Husk, kvalitet staves "Toyota" =)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

18-09-2006 kl. 13:17

Hvad med en Skoda Octavia. Den er meget modstandsdygtig overfor rust, da den er galvaniseret og det er indtil videre gjort ordentligt. En U.beh. oveni og man går med livrem og seler ville ikke købe Fransk el. Italiensk.

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

21-09-2006 kl. 14:02

Det var så ikke liiiige en 307'er der brændte i Århus forleden, men derimod en 306'er.
Så vidt jeg kan se på http://www.tv2oestjylland.dk/nyhe_nyhed_s.asp?newsID=15346 er der tale om en halvgammel svend, indregistreret i april 1996. Så mon ikke branden skyldes vedligeholdelsesgraden mere end det faktum, at det er en Peugeot?
Blot en tanke.......

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

22-09-2006 kl. 11:53

Jeg kender absolut intet som helst til den afbrændte 306'er, dens ejer eller det værksted den plejer at komme på. Det jeg mener er blot, at når en 10 år gammel bil pludselig futter af, er jeg mest tilbøjelig til at tro, at det har noget at gøre med den måde, bilen er blevet behandlet på, fremfor at det skulle skyldes en konstruktionsfejl eller alternativt komponenter af mindre god kvalitet.
Jeg tror der kører rigtig mange biler rundt derude, med motorrummet syltet ind i oliespild og snavs, med dårligt monterede ledninger til eftermonteret ekstraudstyr eller med knækkede bæreclips til benzinslanger osv. Så der kan være mange steder en brand kan opstå, og det uanset om det drejer sig om en Peugeot, en Citroën eller en Ford.