Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004
23-08-2006 kl. 14:14
2.0 skulle også være en kanon motor.
Mvh Thomas
Profil slettet
11-12-2006 kl. 13:26
Jeg har en blanding (gammel? = 2001).
6 gear og en 130TDI. Det er fino. Håber at sanco i ålborg kan nå inden jul at få 160hk på med lovlig tuning (TÜV-godkendt). selvom de 130hk/310nm er ganske fint. Men Jul skal det jo være. Specielt når man har rundet de 40 og har alt. Vrum. Vrum.
Tror dog nok jeg ville snuppe den største motor og hoste lidt ekstra i kassen. Var ude i en sprit ny Passat til 425Kkr (med rabat, koster normalt 450Kkr) med 170TDI.
Manner den er guffi-li-gu. Det træk. Glæder mig til at købe sådan en fætter om en 4-5 år.
Stod selv og overvejede tidligere om 100 TDI var nok eller om det skulle være 130TDI, 5 gear eller 6 gear.
Valgte den dyreste løsning, og blev lykkelig. Savner jeg de $$$ der var i difference ? Selvfølgelig NEJ ;=)
Sune Bertelsen
bruger siden
20-03-2006
11-12-2006 kl. 19:03
Jeg er selv den glade ejer af en Audi 2,0 tdi. Min bror har samme model i 1,9 og der er meget stor forskel på bilerne!! 1,9 motoren har en meget grovere og larmene motorgang, men det er jo smag og behag om man kan leve med det. Kraftmæssigt suynes jeg der er meget stor forskel, og han der var blevet skuffet ved prøvekørslen må have lånt den forkerte bil!!! jeg synes dog der er fint træk i 1.9'eren, men 2,0 motoren trækker meget meget bedere. Om det er noget man kan leve uden er smag og behag.... Prøv bilen og vælg den hvor du mener du får mest for pengene.. Test dem lige efter hinanden så kan man virkelig mærke og ikke mindst høre forskel. Rent økonomisk kører 1,9 motoren lidt længere på literen, men på langtur gør 6. gearet at 2,0 motoren kører lige så langt. Vi kørte til Le Mans i sommers hvor vi fulgtes ad, og bilerne kørte stort set lige langt på literen. Held og lykke med købet.... jeg har ikke fortrudt mit!
Profil slettet
12-12-2006 kl. 00:49
Er den lykkelige ejer af en touran 2,0 tdi. Inden vi købte den kiggede vi også på en 1,9 - primært pga. prisen. Men efter at have prøvekørt dem begge var der ingen tvivl. Man får så meget mere bil for de ekstra kr.
Mvh. Anita